Festlokal i Karlskoga
Vi planerar att gifta oss 11 maj i Karlskoga stadskyrka. Nu undrar jag är det någon som har en idé om var man kan ha festen. Gärna förslag på både "resturang" och självservering.
Vi planerar att gifta oss 11 maj i Karlskoga stadskyrka. Nu undrar jag är det någon som har en idé om var man kan ha festen. Gärna förslag på både "resturang" och självservering.
Hej Therese!
Bofors-mässen, Labbsand (där ska vi ha vår bröllopsfest om två veckor!!), Brogården, Svartå Herrgård är det restaurang på.
Degernäs herrgård, olika hemygdsgårdar (Kga, Knutsbol) är det självservering på, eller möjlighet till i alla fall!
Är du/ni/han från Karlskoga?
Lycka till! :)
/ Kram Anna!
Hej Anna!
Thomas är härifrån. Jag är från "norrland" *ler*.
Er fest hur många är ni och vad kommer den att kosta?
Hej igen!
Vi kommer ha 73 st gäster och ska ha tvårättersmiddag med tårta & kaffe.
Lokalen får man ha mellan fredag kväll och söndag dag, suveränt!!!!
Festnotan kommer landa på ca 25 00:- med fördrink, middag, tårta & kaffe, snacks, hyra, personal och städning (alkoholen får man ordna själv).
Vi gav ett prisförslag per kuvert och sedan utformade han en meny utifrån det så priset kan man styra en hel del själv.
Det finns även små stugor med ca 22 platser alltsomallt att hyra för långväga gäster!
Hur har ni tänkt er allt? Å, så mycket roligt ni har kvar att planera!!!
Ha det jättebra!
/ Kram Anna!
Hej Anna!
Vi har inte riktigt kolla på var vi ska ha vår fest. Men annars så har vi tänkt någon form av hembygdsgård, där man kan dansa. Min kusin är DJ och har lovar spela. Bröllopsvalsen blir på fjol och dragspel då dessa spelmän kommer att finnas på festen.
Vi har tänkt att ha en buffé med lite plock mat. Antal gäster är inte helt klart kommer nog att landa mellan 60 och 80 st.
Det är vår planering i grova drag.
Glömde
/kram Therese
Hej Therese!
Har ni tänkt att laga maten själva eller anlita någon? Låter jättemysigt med edna spelmän på festen!!
Vi har ett band som spelar (kompisar till oss) och så ska vi varva med egeninspelade CD-skivor. Har provat min klänning i dag som nästan är färdig!!!! Det börjar bli pirrigt nu!:)
Kommer det mycket folk från Norrland?
Om du vill kan du maila mig på annan71@hotmail.com
/ Kram Anna!
Hups, menade ju 25 000:- i inlägget om festnotan! :)
Hejsan Anna!
En lite fråga, Thomas undrar om ni kommer härifrån båda två. Han är ju uppväxt här i stan.
Maten hade vi tänkt exotisk grillbricka som vi beställer i Nora och ev lite pepparlax från Trollharen utanför Söderhamn. Som mat uppvärmare och serverare har vi tänkt oss Thomas elever om föräldrarna ger sitt tillstånd. De går i sexan.
Från "norrland" kommer mamma och pappa samt ett par kompisar och mina syskon. Annars har jag övrig släkt i västmanland.
Oh, så spännande vilket datum gifter ni er och var? Har du sytt klänningen eller är den hyrd?
Thomas friade i lördags så ta en titt på "vår sida" sök på brudpar.
Du får gärna maila mig
therese.selin@home.se
Kram Therese
Hej Therese!
Vi gifter oss 29 september kl 16.00 i Karlskoga kyrka!! Ojojoj, det är ju bara typ 10 dagar kvar!!! :)
Det är en del kvar att göra, men nu är i alla fall festprogrammen färdigskrivna och ska tryckas upp! Vi har kämpat med en liten personbeskrivning på alla och det är verkligen ett jättearbete!
Klänningen syr en kompis upp, den är i princip klar nu, jättefin!!! Hur ska du göra?
Vi bor i Karlstad men jag är från Karlskoga och Kalle från Halmstad. Vi träffades faktiskt genom hans hemsida! :) Vi har bott i Halmstad men flyttade till Karlstad i januari, jag jobbar och Kalle pluggar.
Var jobbar din Tomas? Känner inte igen namnet.
Ha det jättebra, vi hörs snart igen!
/ Kram Anna!
Hesan Anna!
Oj, oj om jag var du skulle jag vara jättenervös. Tio dagar kvar...
Thomas jobbar på Katrinedal skolan. Var jobbar du?
Ska nu hjälpa Thomas med maten, han ska bort ikväll.
Kram Therese
Hej Therese!
Jo, det börjar pirra nu! Vi har fått programmen från tryckeriet i dag, mycket spännande!! Kalle sa att de är jättebra, har inte sett dem än. Vi ska till Kga i dag för att träffa kanorn, åka till Labbsand och prova klänningen! Ska även försöka träffa en av mina två tärnor.
Jag jobbar på ett företag i Karlstad som håller på med rekryteringar och callcenter,
Kalle pluggar på universitet.
Om du vill ha några tips eller undrar något så skriv här eller maila, jag är bara glad om jag inte behöver sluta tänka bröllop efter nästa helg! :) Min ena tärna ska gifta sig i mars oxå!
Ha det bra, vi hörs!
/ Kram Anna!
Hej Anna!
Jag är lite nyfiken på hur ni utformade ert program och vad ni skrev i det.
Jag borde kanske tänka mer på inbjudan, men programmet är mer lockande.
Kommer det många långväga gäster till ert bröllop?
Kram Therese
Hej Therese!
Jo, vi har ganska många långväga gäster, hela Kalles sida är från Halland och en hel hög med kompisar bor utspridda i landet. Boplats har de ordnat med hjälp av toastmastrarna!
I går lyssnade vi på kantorn!! Å så bra det var! Rekomkmenderar att göra det, för man ändrar uppfattning när man hör det. Vi ändrade både in- och utgångsmusik! :)
Var även ute vid restaurangen och planerade detaljer, sedan provade jag klänningen och bestämde en del ändringar där med!! :)
Ojojoj, drygt en vecka kvar och man ändrar fortfarande saker och ting.
Fick festprogrammen från tryckeriet i går, jättefina så nu ska vi vika, knyta och klistra i helgen (plus en miljon andra saker)! Men det är kul!!
Oj, vad jag babblar på, hur går det för er? Några nya planer?
Hörs snart igen!
/ Kram Anna!
Hej Therese!
Nu är det snart dags! :)
Jag går på semester idag och 1 1/2 vecka framöver, skönt!
Jag mailade dig häromdagen, kom det fram?
Hoppas allt är bra med er och att planeringen går framåt!
Vi hörs, ha det jättebra och skåla med oss på lördag! :)
/ Kram Anna!