• Fru Kroon

Ni som redan har gift er, hur var ert tidsschema??

Hej,

Jag har lite beslutsångest över vilken tid vi ska ha vigseln. Vi gifter oss den 28 oktober, och nu är kyrkan bokad till Kl. 14.30. Vi har inte långt till festlokalen från kyrkan ett par minuter bara med bil eller buss. Vi ska fotografera oss efter vigseln och fotografen vill ha ca 1 tim till det. Funderar på om det är för mörkt ute då på em den 28 okt. Bandet måste sluta spela Kl. 01.00 sen får man vara kvar ett tag om man är lite diskret.
    Jag undrar om jag ska boka om kyrkan till Kl. 13.30 istället, vi vill verkligen hinna dansa och festa lite också innan det är dags att gå hem. Tycker att det är så tråkigt dom gångerna man har varit på fest och hela kvällen bara bestått av en middag och bandet kankse hann spela 1 tim.
    Kom gärna med lite tips och idéer. Tack på förhand!!

• Svar på tråden Ni som redan har gift er, hur var ert tidsschema??
  • 76Brud

Jag skulle tagit den tidiga tiden.

Vi gjorde så här:

12.00 fotografering
    14.00 Vigsel
    15.30 Champagne och mingel
    17.00 Middag
    22.30 (blev det) fyrverkeri
    22.45 Vals (SUCK)och sedan full fart!
    01.00 vickning och sedan party till 05.00 fast vi däckade vid 03.30

Vi ville ha så mycket tid som möjligt till att bara njuta av bröllopsdagen, det var också därför vi bokade fotografering innan. Visst, jag gick upp 07.20 efter att ha sovit 3 timmar men vad gjorde det! Jag såg inte ett uns trött ut före klockan 02.00!

(vi hade gärna setts i kyrkan men vi prioriterade att vara med gästerna under champagnen men jag har full förståelse för de som väljer att ses i kyrkan. Så romantiskt!!!)

Lycka till!

• Fru Kroon

Puffelipuff, fler som kan berätta om sin tids planering??

• Mrs W 2b

Sa har sag vart (mitt) schema ut pa ett ungefar, da jag inte hade klocka pa mig:

10.00 Frisyr+smink
    13.40 Akte fran frissan
    14.00 Pakladning
    14.30 Parfotografering
    15.30 Akte till vigseln
    16.00 Vigsel (vi var dock lite sena har, sa kanske 16.10?)
    16.45 Riskastning
    17.00 Mer fotografering
    17.30 Champagne och mingel
    18.15 Middagen borjar
    22.30 Kaffe och tarta
    23.15 Forsta dansen
    01.30 Vi akte hem
    03.00 Festen slut

Jag tycker att det stamde ganska bra med hur vi hade trott innan.

• helena_h

så här ser vår plan ut:

klockan 12 ska jag vara klar med hår och make up och då äter vi gemensam lunch med tärna och marskalk, och byter om. kl 14.00 är det fotografering, och sedan åker vi ut till kyrkan för vigsel kl 16.00. därefter går vi till festlokalen, och så blir det champange och mingel tills middagen serveras kring 18.15

så ser det ut än så länge i alla fall!

• anpiemonus

Vår plan:

0900 jag till frissan
    13.00 Fotografering¨
    16.00 Vigsel
    17.30 transport av gästerna till festlokalen
    18.00-19.00 fördrink
    19.00-23.00 Middag
    23.00-02.00 Dans

Jag skulle nog rekommendera dig att flytta fram vigseln en timme, speciellt eftersom ni ska fotas efter själva vigseln! Ju mer "gifttid" ni får under eftermiddagen desto bättre!

Lycka till!!

• Ravial

IOR1:

Jag tror du kan gå in på SMHI och kolla när solen går ner på din dag.

Jag satt hos frisören från 9.30 och några timmar framåt (jag tror vi hade beräknat 3 timmar).
    Jag sminkade mig, åt lunch och klädde mig hemma.
    Vi åkte för att fotografera oss kl 16.00 i närheten av vigsellokalen.
    Själva vigseln började 17.00 och den tog 25-30 minuter, sedan var det riskastning, pussar och kramar.
    Middagen var beräknad att börja 18.00 (med mingel och fördrink) men vi ankom till minglet vid 18.30, tror jag.
    Middagen beräknas till fyra timmar per rätt, men jag har ingen koll på om vår fest höll den tiden.
    Vi partajade till 02.00 och då var vi JÄTTETRÖTTA (men så är vi småbarnsföräldrar också ).

• Pumpkin

Ravial:

FYRA timmar per RÄTT?! Kan det verkligen stämma? 12 timmar för 3rätters middag?

• Ravial

Det blir en lång middag!

Nej, jag hade börjat skriva något annat och glömde ändra. Man beräknar EN timma per rätt (40 min/rätt + 20 min mellan varje).

Vår middag skulle beräknas till 4 timmar

• Pumpkin

Ravial:

Ja, det låter mer rimligt och som jag själv upplevt det på andra bröllop

• Chilianna

Vi gifter oss den 18 mars och har denna cirka-plan:
    08.30 smink
    09.00 frisyr
    11.30 påklädning
    11.45 åker till fotografen
    12.30 fotografering
    13.30 åker till festlokalen för lite fotografering med våra föräldrars kameror+ lunchmacka
    15.00 vigsel
    16.15 mingel
    16.45 middag
    19.30 paus/första dansen
    20.30 tårtskärning, telegram, nåt tal ev.
    kanske liten present öppning
    21.30-??? fest till inspelad musik
    23.30 ca vickning
    24.00 brudparet lämnar festen...

• Fru Kroon

Godmorgon på er !!!

Tack snälla för att ni delar med er av era tidsplaneringar, nu har jag fått lite tips att fundera på.

Svar på tråden Ni som redan har gift er, hur var ert tidsschema??