• Skutten

Kom i form!

Om ni känner att ni skulle behöva att gå ner eller tom upp i vikt till er dag så kan jag rekomendera att försöka att ta bort allt som har kolhydrater i och försöka att öka intaget av proteiner.
    Denna kost och ca 1,5tim promenad i rask takt varannan dag så kommer ni att rasa i vikt. Jag har gått ner 8kg på nästan 4 veckor och jag mår mycket bättre!
    LYCKA TILL!

• Svar på tråden Kom i form!
  • lebrah

Hej skutten. Va kul att höra att det funkar! Har gjort likadant och tappat 4,5 kg på 2,5 vecka. Känns jätte inspirerande. Ett extra plus för att suget har försvunnit. Kosten är lite enformig dock eller vad tycker du?

• vioola

Hej på er

Har ni en särskild matsedel ni följer, el vad äter ni exakt?

Kramis

• Carma

Skutten,Lebrah,

Grattis er båda till viktdengången. Hekt fantastiskt! Borde också prova det.

1. Men menar ni att man inte äter kolhydrater alls? Det är ju skadligt för kroppen. Eller äter man mindre bara för att kolhydrater finns ju trots allt i nästan alla produkter.

2. Hade ni mkt att ta av s.a.s. om ni gick ner så mkt? Jag är 166/55 & skulle vilja justera figuren med 2 kg max. Så det är nog svårare att bli av med de sista kilorna.

Tacksam för svar
    Carma

• augustibrud 06

Hejsan
    Kan ni ge exempel på olika frukostar ni kan äta. Min standard är flingor och fil och det innnehåller väl mycket kolhydrater?
    Gärna tips på mellanmål också?
    Stämmer det att man inte får äta någon frukt?

• lebrah

Hej igen!

Carma: Ja, jag har väldigt mkt att ta av. Drömmen är att tappa 20 till. Men jag tror nog inte det är sååå svårt att bli av med dina sista 2 eftersom man lägger om kosten så radikalt. Kroppen måste bara reagera på det.

I den hårdaste fasen skall man äta 20g kolhydrater om dagen men de skall mestadels komma från grönsaker. Ca 1 liter grönsallad, gurka, paprika om dagen. Sedan äter man proteiner och fett. Erkänner att det känns skumt att banta med fettdrypande bacon och ägg till frukost men faktum är att det funkar!

Som mellanmål kan man äta gurkstavar och paprika stavar. Eller några oststavar.

Sök atkins på google så hittar ni mer info!
    Ge det ett försök och lycka till!

• lebrah

Och just det, frukt och socker ALLT socker är helt bannlyst. Det vill säga ingen mjölk (mjölksocker) och inga lightprodukter heller. Förutom viss light dricka. Man får tänka precis tvärt emot vad man har tänkt förut, typ...
    Inga lättostar utan helfeta ostar. Blåmögelsot går också bra.

• lebrah

Var är alla? Hur går det för er?

• Blivande fru A.H

Det låter somom jag ska testa det här!!! Jag har ca 5 kg dom ska bort till juni hade jag tänkt. HAr börjat träna på Nautilius och det ger ju styrka men förbränner inte fett tycker jag.

• Schnappi

Först och främst; stort GRATTIS till alla viktnedgångar!

Och så har jag en fråga som jag hoppas att någon kan svara på... Vad äter man till frukost i så fall? Själv äter jag havregrynsgröt och det blir väl isåfall ett "no no"?!

• Skutten

Idag har jag haft 1 festdag där jag har ätit allt som kommit i min väg och imorn ska jag fortsätta att gå på diet!
    Många undrar hur en bra frukost ser ut men det är svårt att svara på. Man måste räkna med vad du arbetar med och om du tränar och isf hur mycket! Vissa arbeten kräver mer av både kolhydrater och proteiner men skriv gärna och berätta hur eran vardag ser ut så kanske jag kan hjälpa er!
    LYCKA TILL!

• Carma

Allt man behöver veta om atkins finns på www.atkins-se.com. Jag ska köra 1 vecka tänkte jag. Kommer jag mår bra ska jag ta en vecka till.

Jag tror dock att jag ska äta mer kolhydrater än vad det är tillåtet. Gillar inte gå till överdrift. Ska se hur det kommer att fungera.

Är det någon som vill hänga med?

/Carma

Svar på tråden Kom i form!