• Vickan29

Mysig restaurang i Linköping!

Min M2B fyller snart jämt, han vill inte ha ngn stor fest inte samma dag i alla fall. Så jag tänkte bjuda ut honom. Är det någon som kan tipsa om en mysig restaurang med god mat?

• Svar på tråden Mysig restaurang i Linköping!
  • Vickan29

Det skulle inte vara område Skövde utan Linköping! Men det förstår ni nog på överskriften.;)

• Nasse7

Finns flera: en italiensk jättemysig restaurang som heter DaVinci, (ligger nästan mittemot Istanbul), Sangria,
    Istanbul har jag inte själv varit på men flera säger att det ska vara jättebra där.

• flippertjejen

Restaurang Sture i Vasastan är jättegod och mysig. Kockarna har vunnit flera priser nyligen.

Sangria är också jättegott och rätt mysigt. Samma gäller Kniv å Gaffel.

Lite billigare, men också gör-gott är det på Sol & Ris.

På Smak (ligger vid T1/Stolplyckan) kan man få fundue.

Här är en bra sida som recenserar restauranger i Linköping.
    matprat.atlanten.se/

• Vickan29

Tack för alla tips! Det märks att det var länge sedan jag var ute och åt! Många restauranger har jag inte hört talas om!

• tattar-Emma

Många tycker att Stångs är lyxigast i stan. Jag tycker det är dyrt men trevligt =)

• Sanna*

Jag var på en gammal klassiker för ett tag sedan - Parisienne ! Den håller fortfarande riktigt bra klass ! Mysig och personalen är jättetrevlig.
    Le Bistro ska ju dessutom fortfarande också vara ett vasst kort ! Tyvärr oprövat av mig ännu...

• änglar

Min favorit är Sangria!
    Jätte god mat och väldigt bra service!

• Fru Cinderella

Le Bistro bortåt sjukhuset är också väldigt mysig. Men väldigt dyr dock..

Om ni vill testa något nytt så har jag hört att Jogi ska vara något extra

• JAS

Mmm... Sangria är helt suverän! Likaså Parisienne, Restaurang Olympia, Afrodite och självklart Kikkobar om man föredrar sushi Men som sagt i Linköping finns det gott om bra restauranger, frågan är bara vilken man ska välja?

• änglar

Yogi har väldigt god mat, har hämtat fredagsmyset där en gång. Men har aldrig suttit på restaurangen och ätit.

• Fru Cinderella

Det ser i alla fall väldigt mysigt ut på Jogi när man går förbi.. måste äta där någon gång.. det blir tyvärr för sällan som man går ut..

Vore det inte kul o ha en BT träff med middag i Linköping?

• flippertjejen

Jag skulle definitivt undvika Yogi om ni vill ha en mysig fredag- eller lördagkväll. Ljudnivån är jättehög när det är många i lokalen. Jag har ätit där 2 gånger på kvällen och vi har fått sitta och skrika åt varandra. Kyparn som stod på andra sidan bordet hörde inte vad jag sa.

Men priset är bra på Yogi, och maten är mycket god, fast den är för mild för att vara indisk (tycker lilla jag ).

• flippertjejen

Vill ni lyxa lite är ju ModMed (på gamla Hilton) toppen. Samma gäller ju Stångs och Le Bistro som flera andra nämnde.

Eller om ni älskar kött så är ju Texas Longhorn (i Normandies lokaler) svårslaget. Inte så mysigt, men guuuud va gött. Man kan köpa deras BBQ-sås, den är suverän.

• Vickan29

Oj, så många svar jag fått!
    Kikkobar gillar vi, älskar sushi! Vi äter inte ute ofta men gör vi det går vi dit så nu vill jag gå ngn annan stans. Det lutar nog åt Sangria, har hört många som sagt att det är gott där.
    Vet att han älskar Texas Longhorn fast han bara ätit där en gång men det känns inte så mysigt för en 30-års middag.

• Krabaten

Min absoluta favoritrestaurang i Linköping är Parisien. Den ligger på Gustav Adolfsgatan 11, tel 013-12 46 66. De gånger vi har varit där har det varit romantiskt, god mat och trevlig personal.

Svar på tråden Mysig restaurang i Linköping!