Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Övernaturliga händelser...

Jag själv tyckte det var rätt läskigt o vet inte om det är en "sanndröm" eller bara en slump. Men någon månad innan world trade center så drömde jag nästintill varje natt att ett plan kraschade in i en byggnad.

Visst vart man chockad när man slog på TV:n men jag satt paralyzerad i två dar o tänkte på vad jag drömt.

• Fru Cinderella

Såna där småsaker jag brukade roa mig med när jag var liten. Men slutade med när jag blev äldre. Då jag för ett tag slutade tro på sådana saker.

Jag tittade jämnt på hästhoppning nere på ridskolan där jag red o kunde säga innan ekipaget hoppade om de skulle riva eller ej. Det slog aldrig fel.

En annan gång när jag var runt 10 år vaknade jag en gång mitt i natten och såg en svart skepnad tyna bort precis vid sängkanten.

Jag avskydde att sova hemma hos mormor när jag var liten. För så fort vi båda hade gått o lagt oss hörde jag tydligt hur någon öppnade och stängde skåpsluckorna i köket. Tilläggas kan göras att morfar hade gått bort ett halvår/år innan.

Oj då.. har vi något mer. Finns hur mycket som helst att hämta.

För några veckor sedan upptäckte jag hur det var skrivet på badrumsfönstret med ett finger Ques. Min sambo har svurit på att det inte var han så många gånger att han blivit irriterad o det är inte jag heller. Vid det tillfället hade ingen annan vart i vår lägenhet på flera veckor. Så den möjligheten finns inte heller.

Det var allt för denna gång. Kommer på mer till nästa.. krävs lite energi till att rota i minnet ibland.

• Fru Cinderella

Önskar att jag hade fått något slags kännetecken från min bortgågna far. Han gick bort när jag var tre. Har försökt hela mitt liv. Kanske kämpar jag för mycket..

• Fru Cinderella

Har en tjejkompis som länge pratat om sitt husspöke.. hon hade länge letat efter ett förkläde som vart borta länge o då sa en annan väninna till henne "Säg till husspöket (som vi kallar det) ikväll att visa dig vart det finns".

Så hon bad spöket det samma kväll och drömde den natten om att hon gick till den understa byrålådan och där var det.

När hon vaknade följande morgon var det inte där. Men däremot överst i lådan över.
    (Där hon letat minst femtio gånger innan)

• Fru Cinderella

Kanske det.

Kom just att tänka på en annan sak som jag alltid stört mig på men aldrig lyckats klura ut.

jag har en tendens till att rysa till i tid och otid. När en buss åker förbi eller när jag sätter mig i soffan eller när jag går förbi en annan människa.

Har alltid undrat vad det beror på. Om det är ingenting eller är något som förösker säga mig något.

Men jag la ner sånt för länge sedan. Undrar om man borde ta upp det igen.

Om man ska ta till sanningen så la jag ner det för att det skrämde mig för mycket. Tror till viss del att det gör det fortfarande.

• Fru Cinderella

Klart någopn är vaken.. alltid någon förvirrad sömndrucken brud som gömmer sig i tyllhavet

Jo har funderat på medium länge. Men är rädd för att träffa någon som bara pratar goja.

• Fru Cinderella

Jo kanske borde leta reda på någon. Hörde för några år sedan om att det fanns någon i utanför Linköping där jag bor som ska vara bra.

• Fru Cinderella

Tja.. fast är det ett års väntetid så har man god tid på sig att planera in en liten minisemester. Göteborg är ju alltid trevligt för övrigt.

• Fru Cinderella

Jo det är lätt att bli hispig över ingenting...

• Fru Cinderella

Aperopå det där med mannen...

Jag o min nuvarande hade ett halvårs uppehåll för ett bra tag sen. I alla fall. Jag var fortfarande vaken klockan fem på morgonen av någon anledning. Hade legat o vänt o skruvat på mig i flera timma i sängen och kunde inte sova.

Slutligen så bestämde jag mig för att skicka ett sms till honom och föreslå en fika. För jag ville verkligen träffa honom.

Samtidigt som jag håller på och skriver ringer han mig. Han låg också vaken. Han satte sig på första bästa buss och åkte hem till mig. Och det har vart vi sen dess och nu ska vi gifta oss.

Jag tror definitivt på ödet.

• Fru Cinderella

Jag tänkte föreslå fikan dagen efter kanske jag ska lägga till.. så att han skulle få det när han vaknade.

• Fru Cinderella

Jo, det kallas för sömnparalys om någon känner för att läsa mer om ämnet. Sök på google så får ni upp massor av information.

Jag har det själv och tyckte det var väldigt skrämmande till en början. Har ven lärt mig att det händer mer sällan om man inte sover på rygg.

Det kan vara skrämmande. Men är helt ofarligt.

• Fru Cinderella

Tilläggas bör även att i detta stadie så kan det tyckas att man hör röster. Man hallucinerar.

Många historier om folk som blivit bortförda av aliens kommer från sömnparalyser. Eftersom man inte kan röra sig.. rösterna man hör är ofta onda också.

Vissa som inte tror på den vetenskapliga delen. Säger att i det här stadiet ska man börja om man är intresserad av utanför kroppen upplevelser. Vissa har sagt att de kan känna sig svävande i taket, tittandes ner på sin egen kropp.

Så är man intresserad av det och inte känner sig för skrämd. Så kan det vara intressant att kolla upp.

O en sak till, vill man vakna upp så ska man bara slappna av. Vilket kan vara svårt. Men bara slappna av och andas lugnt. Om man kämpar emot så blir det bara värre o för mig i alla fall så har det nästan gjort ont när man försöker röra sig och kämpa emot..

• Fru Cinderella

Jo det är ett mycket intressant ämne. När jag efter mycket om och men själv fick reda på vad det var så kollade jag upp allt jag kunde få reda på om det :)

• Fru Cinderella

sabina_b

Riktigt bra uppsats. Kul o läsa mer om det..

• Fru Cinderella

annaglitter

O det förstår jag att hon blev

Svar på tråden Övernaturliga händelser...