Övernaturliga händelser...
Min-Ah: attans.. vissa råkar ut för allt.. hoppas du lyckas gå ner i vikt så du slipper medicin för diabetesen.
Min-Ah: attans.. vissa råkar ut för allt.. hoppas du lyckas gå ner i vikt så du slipper medicin för diabetesen.
Gör så Min-Ah.
Själv skulle jag kunna lägga till mycket på denna tråd. Men jag tänkte berätta om de senaste grejerna som faktiskt är roliga.
Min mamma är väldigt medial och går ibland till en spådam... När jag kom in på högskolan och skulle flytta var hon orolig och frågade hur det skulle gå för mej. Svaret hon fick av mediet var att "det finns någonstanns för henne att sova och att jag i samband med skolan skulle träffa mannen i mitt liv"
Visst jag åkte upp och fick tag på en lägenhet.. det var ju ganska lätt att förstå att jag skulle fixa, men jag själv trodde aldrig att jag skulle träffa mannen i mitt liv, men det gjorde jag. Dock ingen student på högskolan utan en kille som jobbade på stället där jag gjorde min sju veckor långa praktik. Den 8:e juli gifter vi oss.
Roligt är att mamma var hos mediet i somras och berättade att jag träffat någon.. hennes kommentar var att ja nu dröjer det inte länge tills de gifter sig. När mamma berättade detta för mig visste hon inte att vi bokat datum för vigseln. Det berättade jag i november.
Min-Ah: min mammas medium finns i Olofström eller Sölvesborg.. mamma bor i Bromölla och det är inte så långt från Kristianstad där jag förmodar att du kommer ifrån.. (sett dej skriva i Kistianstadstråden tidigare) Jag kan fråga min mamma vilken det är hon varit hos så kan du ju själv kolla upp om du har lust. Jag återkommer med mer info.
Jag är uppvuxen i ett hus där det "spökade" huset var från 1800-talet och man kunde höra barn skrika, kvinnor prata om att laga mat och gå till ån och tvätt mm. Ett flertal av mina släktingar har vaknat av att ha hört röster från köket fast när de kollade var köket tomt. Jag har aldrig trivts så bra som där och kan bara minnas att jag verkligen var rädd i det huset en gång. Då var jag ensam hemma och runt 7år. Jag hörde en gubbe gå i farstutrappen upp mot andra våningen. Han hostade ett flertal gånger och hasade med skorna. När jag kollade var där ingen. När jag hört det några gånger och kollat varje gång ringde jag till mamma och pappa och var jätterädd. Som tröst fick jag gå ner och hämta in min hund som älskade att kolla på tv. Lovar hela huset var tänt och jag (skräckslagen) med hund satt framför tv:n när mina föräldrar kom hem.
Tror det var samma gubbe som skrämde mig som visade sig i trappen för mina bröder. När de frågade vem han var och skulle ta tag i honom löstes han upp mitt framför ögonen på dem. Läskigt..*S*
Min-Ah: Jag ska fråga nästa gång jag pratar med henne. Har tråden som favorit så jag lär hitta tillbaka
Huset skrämde en del ja men jag trivdes..*S*
Min mamma jobbade på ett serviceboende i några år innan hon blev pensionär. Hon brukade se fjärilar flyga förbi en tid innan någon av de gamla gick bort. Mamma visste alltid att någon skulle dö men inte vem och när.
En annan sak som var konstig var när min morfar gick bort. Då sov inte min mormor hemma i sin egen säng så ofta. Varje gång hon inte sov där vaknade mamma av att hon fick en "lusing" av morfar precis vid den tiden på natten när han somnade in. Det lugnade dock ner sig efter ett tag och mormor började sova mer hemma.
Sen kan jag berätta om mig själv..*S* fast detta tror jag mer har med slumpen att göra och ett barns undringar och frågor. När Olof Palme blev mördad åkte vi från min farmor ner till skåne. På resan ner frågade jag helt plötsligt "när skjuter de Palme?" Mamma och pappa frågade varför jag frågade något sådant och jag sa att jag tyckte han verkade dum... Mamma och pappa berättade lite om honom och jag insåg att jag hade haft fel och tänkte inte mer på det. På morgonen ringer min moster som då befann sig i Spanien och berättar vad som hänt. När mamma sen kollar på tv:n och förstår vad som skett, rusar hon in i rummet där jag sover och rycker upp mej med utropet " unge vakna vad har du gjort" lovar min mamma var chockad och jag tyckte bara allt var konstigt..*S* Jag hade ju inte gjort något. Tror faktiskt att det var slumpen då inget sådant hänt senare i mitt liv. Men morsan fick lite spel..