Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Övernaturliga händelser...

En ganska fascinernade berättelse om ni orkar läsa.... :

För snart två och ett halvt år sedan var jag med om en bilolycka... Första snön hade kommit och det var väldigt halt den oktobernatten. Jag och en kompis hade (dumt nog?) låtit 4 okända pojkar köra hem oss... De verkade helt okej och vi visste inte hur vi skulle ta oss hem..

Allt gick bra trots att vi satt 4 pers i baksätet, vi småpratade lite och ungefär 3 km kvar när en bil körde om oss... Då blev han som körde tvungen att köra lite närmare diket... Där hade det dock blandats våt snö och för att komma därifrån blev han tvungen att gasa på ytterligare, hastigheten visade 90 km/h.

Det hela slutade med att bilen fick sladd, och åkte fram och tillbaka över vägen i nästan 200 meter innan den vurpade (rullade 2 varv) ner i ett stort dike...

Jag minns dock inte mer än att jag kände mig som i en tvättmaskin, och insåg att VI inte hade någon makt över situationen mer. Nästa minne jag har är vid akuten ca en halv timme senare... då hade jag pladdrat vilt och inte kommit ihåg något!

Ingen fick större skador, vi satt i en väldigt krocksäker bil med olika finesser... Alla fick skärsår och jag lämnade dessvärre med en nackskada, som inte syns men känns... Men att vi inte fick allvarligare följder förvånade alla som såg den totalskrotade bilen efteråt...

Nu till det "övernaturliga"... Farmor & Farfar kom och hälsa på dan efter olyckan för att se hur jag mådde... Farmor berättade då att hon föregående natt 01.50 (då körde bilen i diket) och känt att någon av hennes barnbarn var i fara och kände att hon måste be för oss... Hon gick upp och var orolig hela natten... Först 04.30 kunde hon somna igen och exakt då hade jag kommit hem från akuten och började sova...

Jag tror att Guds änglar vad med oss... Någon annan tror kanske att det var slumpen, ödet eller något annat odefinerbart...

Svar på tråden Övernaturliga händelser...