• bc.svensk

Övernaturliga händelser...

Oj var ska jag börja??
    Här händer något nytt varje dag..Men det som händer oftast varje dag är när någon går i våran trappa ( så även gäster hör det)men ingen finns där...
    En annan sak gäller min 3åring..Som ofta pratar om och med mormor(min mamma som dog för ett år sen)både mitt i natten och även då hon leker..Vi brukar fråga vem hon pratar med,då¨pekar hon mot väggen och säger :"Jag leker med mormor" mormor läser för mej"

Jag har mycket att berätta,men hinner inte nu så jag får väl återkomma till denna tråd..
    Men innan jag går måste jag bara berätta om drömmen jag hade i natt Men först lite fakta så ni hänger med på drömmen.
    Vi har frågat en kille(grannens pojk på 22år)om han vill fotografera oss på vårat bröllop,för han är suverän på att ta kort och har en riktig kamera.
    I sista hand hade vi pappa som val,men vill att han skulle slippa fota för en gångs skull,eftersom han får göra det så ofta annars..av förklariga själ
    Så hur som haver,vi frågade denna jätte duktiga kille,men han visste inte om han skulle jobba eller ej.
    Så i natt drömde jag att han ringde oss och sa att han kunde fota oss,bröllops dagen kom och han tog verkligen kort och det blev så bra som vi tänkt och så vidare.
    Denna dröm berättade jag för min blivande i morse då jag vaknade.
    Och nu på msn så berättade denna kille att han faktisgt kunde fota oss
    Så jag berättade om drömmen för honom,gissa om han skrattade..men han tyckte jag inte var i ordning ,som han sa

• bc.svensk

Hallå alla...Måste bara berätta om våran bröllops dag...I lördags den 1 april...
    Det har gått i våran trappa men nu var det ett tag sedan vi hört något...
    MEN på bröllops dagens morgon så satt vi fem vuxna och tre barn i köket...Då hörde vi (vad vi trodde var vår 3åring som kom)någon som kom med lätta steg nerför trappan.
    Min tärna gick för att möta våran dotter ,men trappen var tom
    Vi var dock bara tre stycktne som hörde detta(ja av oss vuxna då,barnen hörde det med)Det var jag ,min make och min tärna
    Hur som,så glömdes det bort tills vi var i kyrkan...
    Min tärna berättade i måndags att min mamma som är död sedan ett år var emd oss i kyrkan...Hon gick bakom oss in,stod mellan prästen och pappa som filmade...
    Det syns på filmen,för ljusen i den kandalabern som var vid pappa,alla dom ljusen fladdrade,medans alla andra ljus var stilla...Det var fler än vi som märkte detta och alla tyckte det var otroligt och eftersom alla på bröllopet kände min mamma så var dom över tygade om att det va hon som var där och gjorde små tecken...
    Min tärna sa även att så var det, men då har hon otroligt mycket mediala gåvor...vi andra kände bara,men hon såg,inte hela mamma,men som en skugga och var övertygad om att det var hon,hon sa även att det kändes så i hela henne...
    Sen såg vi som sto där framme även hur någon var uppe på läktaren i kyrkan,vi såg bara en skugga,men även det fastnade på filmen...man såg inte tydligt,men man såg hur någon rörde sej där...Jag tycker det känns underbart,att veta att vi hade "besök från andra sidan"denna stora dag!

• bc.svensk

JoJeB
    Min mamma var precis som du beskriver din...Hon visste alltid då någon var sjuk eller skulle dö,före oss alla andra...Och likadant då hon själv skulle dö...
    Jag har inte "träffat"min mamma i vaket tillstånd sedan hon dog,men ofta i sovande tillstånd.
    Men både min mormor och morfar har jag sett i vaket tillstånd och några andra konstiga figurer som jag inte har en aning om vilka de är...
    När mamma dog så att jag ,pappa och två av mina bröder där och det var så otroligt ,för när personalen gjort henne fin och gjort rummet mysigt med ett 20 tal ljus(för vi berättade att mamma älskade ljus)så satt vi och fikade och tog farval,då när vi började släcka ner ljusen så var det ett ljus som verkeligen "busade"med oss och inte ville slockan...till sist så sa vi högt och tydligt : "jamen släck det själv då tjuris" och då slocknade ljuset...Min mamma var väldigt go, men otroligt envis som resten av familjen...Så vi visste att hon var med oss därinne...det var lixom bara så otroligt ofaklarigt underbart!!

• bc.svensk

Och även i somras då vi var i Spanien i tre veckor så vart jag lite nere...Då la jag mej i vårat rum och tänkte och filosoferade,så känner jag mammas doft i hela vårat rum(vi hade hyrt en radhuslägenhet med svärmor+familj och våra barn) så kom min make ner och låg och kramades med mej så säger han :
    "Vet du älskling..Din mammas doft finns i hela rummet"
    Jag hade en tröja som jag tog efter mamma dog med mej,tog upp den och visst luktade den mamma trots att hon aldrig hade använt den...Det luktade mamma i hela rummet alltså...Gissa om jag blev lugn
    Så mammas bästa väninna som är ett medium(jobbar dock inte som det)hon ringde då mamma dött och berättade hur det ser ut hemma hos oss(hon har aldrig varit här,hon bor i Uppsala)Hon berätta hur många trappsteg det är på våran bro,Hon berättade att mamma visat att hon spelat brännboll och kubb här och även att det var sommaren 2004...
    Och hade mamma gjort det då??Ja givet vis,på min 30 års dag hände detta...SÅ mamma hade alltså visat sin väninna hela vårat hus + trädgård...lite facinerande...
    Min tre åring vägrar gå med på att mormor är död...Hon är i himlen och hos morfar,men hon är inte död..Hon blev så SUR på mej,så hon gick in i sitt rum för ett par månader och så hörde vi efter ett tag..."Hej,mormor...mamma,säger att du är död,inte är du det??"
    Så kom hon ut igen och sa "mormor säger att hon är här nu,så de så"
    Ja,ja,vad säger man...Barn har visst större förmåga för det övernaturliga säger dom som vet,eftersom dom är så oförstörda och det tror jag är så sant så...Ska berätta mer en annan gång om min son och hans farmor som dog då han var 2 och osm han stod väldigt nära...!!

• bc.svensk

JoJeB
    Jo visst är det underbart,man blir som varm inombords och känner sej verkligen inte bortglömd..Antar att din mamma också är död,hur länge sedan är det???
    Jag hade en ny dröm om min mamma för en vecka sedan...
    Min älsta dotter ska flytta till sin pappa och som mamma så känns det lite si och så..SÅ innan jag somnade så låg jag och pratade för mej själv och bad mamma att komma med råd...
    Men så i min dröm så stod hon bara där och nickade,sa ingenting,nästan så jag blev irriterad på henne..Men på morgonen så förstod jag mer än på natten och insåg att hennes nickningar var att låta dottern prova detta och det ska hon också få göra...

• bc.svensk

Måste bara berätta om en dröm jag hade...
    En mardröm enligt mej då...Jag drömde detta i onsdags då jag vilade på dagen,för jag har haft en sådan underlig värk i korsryggen,er i benet..Jag trodde detta var ischias nerven,men så var det inte enligt läkarn,fick medicin som jag blev trött av och då kom denna dröm...
    Jag drömde om brand,att min bostad brann,vi flyttade och den brann den med...hela tiden så var det brand i min bostad...och speciellt i vardags rummet...JAg vaknade upp och mådde inte allt för bra eftersom jag vilade i vardags rummet...
    Senare på kvällen så fick jag veta av en mycket medial kvinna att denna dröm bettydde:
    "Förändringar i den fysiska sjukdommen..Den fysiska sjukdommen satt i höft och ben...

Detta tyckte jag var komisgt,eftersom jag inte på flera dagar ens kunde gå eller kissa själv,på grund av detta med höften,benet/ländryggen

• bc.svensk

Min-Ah

Ja precis...och det var nog det enda rätta...Mina andra två barn(ena helsyskon till dottern)verkar redan mycket lugnare..Tösen som flyttat har ringt flera ggr i veckan och även hon verkar redan mycket lugnare,så just nu känns det så att säga OK...Jag hoppas det fortsätter så också..Dessutom så har jag inte drömt ngt negativt om detta,så jag håller verkligen tummarna för att det ska bli som tjejen tänkt sej

Svar på tråden Övernaturliga händelser...