• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Hanna September

Jag har upplevt konstiga saker när jag sover. Det är inte som vanliga mardrömmar. 2 gånger har jag upplevt det som att det blir väldigt kallt i rummet, ungefär som i filmen Sjätte sinnet (fast det här var före filmen), och att något fyller rummet och gör det svårt att andas, jag trycks liksom ned i sängen och kan knappt röra mig och har vaknat av att jag försöker få luft och att jag skakar av köld. Ganska otäckt, det har verkligen känts som att något finns i rummet. Som tur är är det länge sen jag upplevde det nu.

• Hanna September

_Cinderella_

Nej jag tror inte det, läste länken du skrev in. Min upplevelse har jag inte haft i vaket tillstånd, utan det har varit i sömnen och jag vaknar av att jag fryser och hackar tänder. Men när jag vaknar är det obehagliga borta.

• Marite

Hallo!

Jag har varit med om nagot märkligt 2 ganger som barn och VET att det inte var drömmar jag hade.

En gang vaknade jag av att "mamma" stod i dörren och tittade pa mig. Jag fragade vad hon ville, men hon svarade inte. Snart började den här personen ga mot mig pa ta över golvet. Denna personen stirrade rätt fram utan att titta pa mig. Bakom "henne" gick ett par personer till. De gick förbi min säng och ut ur rummet igen.

En annan gang vaknade jag en morgon och försökte väcka min pappa. Da ropade en lite person med trollaktig har ifran sängkanten och fragade vad jag gjorde. När jag gick upp för att prata med honom var han plötsligt "upplöst". Jag försökte da väcka min pappa pa allvar. Da var han tillbaka igen och fragade vad jag gör. Sedan var han borta igen.

Jag pratade med en synsk person om det här. Hon pastod att "personerna" tillhörde huset och var inga personliga spöken.

Tack för mig!
    M

• JoJeB

bc.svensk

Ja, det är så konstigt. Ett par dagar efter mamma gått bort, så på något vis(jag såg inte henne)"stod" hon och väntade på mig i stallet, klappade min kind innifrån på något konstigt vis och pratade med mig. En helt obeskrivlig känsla men ej skrämmande.
    Hon sa till mig att gå ut och känna hur skönt hon hade det. Jag gick utanför stalldörren och det var vind stilla, sol och sommarvarmt trots att det var i oktober. Helt underbart.

• Min-Ah

JoJeB!

Så otroligt vackert!
    Blir rörd när jag läser om dig och din mor!

Detta gör mig ännu mera övertygad om att det finns "något", där "på den andra sidan"!
    Att våra nära och kära avlidna går över till "en annan dimension" och därifrån "ser" och vakar över oss!!
    Att de nu har det bra, igen!
    Känns tryggt!

• Ms N

Detta som jag skriver kanske inte är klassat som "övernaturligt", men lite konstigt är det.

Jag var riktigt kär i en kille i min klass under precis hela grundskolan. När känslorna hade svalnat på gymnasiet, så "fick vi till det" på en fest en gång och kysstes. Det var ju mysigt, men jag var inte riktigt kär i honom längre. Vi erkände på fyllan att vi hade varit kära i varandra under en längre tid för några år sen. Fortfarande hade jag dock känslan inom mig att vi på nåt sätt hörde ihop, som jag alltid har kännt. Det var ungefär vid den här tidpunkten när jag var 16 år, som jag började drömma om honom med jämna mellanrum. Alltid samma dröm, att vi vill ha varandra, men att nånting ALLTID kommer emellan. De här drömmarna har jag haft nu i ÅTTA år ungefär en gång i veckan. Jag är verkligen inte kär i honom i verkliga livet och ska oxå gifta mig med den helt annan kille inom kort. Jag ser den här killen i verkliga livet mycket sällan. Men drömmarna består och försvinner aldrig, vare sig jag vill eller inte. Och jag vaknar med otroligt starka känslor varje gång, som att vi har ett starkt "band" mellan oss. Låter märkligt, men så är det.

• Min-Ah

Ms N!

Ja, det är ju lite märkligt!
    Kanske är det något mellan er från tidigare liv?

• HanOchJag

Ms N! jag tror nog på samma som Min-Ah
    Mycket möjligt att ni haft ett liv tillsammans tidigare och därför har detta starka band mellan er.
    Sånt går ju att ta reda på och kanske öven få drömmarna att sluta. (om du nu vill det)

• Min-Ah

Är ju ganska så nyfiken på och sugen på att göra en "regression" och försöka ta redan på ens tidigare liv...

Svar på tråden Övernaturliga händelser...