• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Tusenskona

Vill läsa mera!

Fortsätt och berätta, det är så spännande.

• Too Be  gift nu

Vet inte om det klassas som övernaturligt, men jag har varit hos en "hundpratare" med mina hundar.
    Hon fick inte veta namn eller något annat innan man kom.

Min ena hund "berättade" saker som hon omöjlig kan hitta på tex:
    Att han ofta åker på semester till min pappa - det gör han varje helg, att hos "farbrorn"(som han sa om pappa) så bodde det innan en äldre, men han är död. Men det hade varit hans tid att gå och det var inte så jobbigt för "farbrorn" att behöva passa då.
    Detta kan inte vara någon annan än min farfar som bodde hos pappa tills han dog !

Sedan sa han att "gumman" inte bodde på samma ställe, men att hon var snäll och alltid fjäskade för honom när man kom - detta är min mamma (mina föräldrar är skilda) och han får alltid godis där.

Han sa även att husse har ont i ryggen som han och att det är lite hans eget fel eftersom han inte gör något åt det - stämmer precis.

Båda hundarna "sa" en massa andra saker som stämmer och när jag hör på bandet som spelades in när vi var där så sitter jag och stammar för jag var så förvånad !!

• Drakdal

Jag städade hos en bekant och var helt ensam där när jag plötsligt kände en hand på min axel, vände mig om ingen där.

En morgon när min sambo hade åkt till jobbet 05.30 hörde jag en kvart efter att han åkt att någon stoppade in nyckeln vred om och gick in på toaletten lyfte på toalocket och pissade. När jag ropade svarade ingen gick upp och ingen där.

Min moster har någon hos sig som städar hennes hus, hon behöver aldrig städa och desutom vinklar denne person alltid tavlorna så att de hänger snett. Hon har också sett denna "kvinna" skymta i hallen.

Min kusin pratade när hon var tre år om "när hon bodde i spanien". Ingen hade någonsin pratat om spanien och hon visste allt, kunde rita deras flagga och hon berättadde om husen de bodde i och hur det såg ut i omgivningarna där. Hon beskrev exakt hur det såg ut där för ca 150år sedan. Hon pratade ofta om detta men hennes mamma tyckte att det var läskigt och sa åt henne att sluta med det, vilket hon då gjorde mer och mer.

Vi födde upp katter när jag var liten och jag drömde alltid innan om hur många det var och vilka färger och kön de hade och det stämde alltid.

När jag var ett halvår i London ringde jag min pojkvän på förutbestämda dagar men en kväll kände jag att jag bara var tvungen att ringa honom. Jag ringde och fick inget svar vilket var konstigt eftersom han alltid hade sin mobil på. Fick reda på dagen efter att han hade blivit misshandlad exakt vid den tidpunkten då jag ringt honom och han fick åka ambulans till akuten. Det var inget jätteallvarligt men han hade tuppat av av sparkar mot huvudet.

nu kommer jag inte på något mer för tillfället

• bc.svensk

Oj var ska jag börja??
    Här händer något nytt varje dag..Men det som händer oftast varje dag är när någon går i våran trappa ( så även gäster hör det)men ingen finns där...
    En annan sak gäller min 3åring..Som ofta pratar om och med mormor(min mamma som dog för ett år sen)både mitt i natten och även då hon leker..Vi brukar fråga vem hon pratar med,då¨pekar hon mot väggen och säger :"Jag leker med mormor" mormor läser för mej"

Jag har mycket att berätta,men hinner inte nu så jag får väl återkomma till denna tråd..
    Men innan jag går måste jag bara berätta om drömmen jag hade i natt Men först lite fakta så ni hänger med på drömmen.
    Vi har frågat en kille(grannens pojk på 22år)om han vill fotografera oss på vårat bröllop,för han är suverän på att ta kort och har en riktig kamera.
    I sista hand hade vi pappa som val,men vill att han skulle slippa fota för en gångs skull,eftersom han får göra det så ofta annars..av förklariga själ
    Så hur som haver,vi frågade denna jätte duktiga kille,men han visste inte om han skulle jobba eller ej.
    Så i natt drömde jag att han ringde oss och sa att han kunde fota oss,bröllops dagen kom och han tog verkligen kort och det blev så bra som vi tänkt och så vidare.
    Denna dröm berättade jag för min blivande i morse då jag vaknade.
    Och nu på msn så berättade denna kille att han faktisgt kunde fota oss
    Så jag berättade om drömmen för honom,gissa om han skrattade..men han tyckte jag inte var i ordning ,som han sa

• malvis

Spännande tråd.. Har en fyraårig dotter som brukar prata om sin farfar ofta. Han dog 29 år gammal då min make var 4 år. Det är märkligt.Vi har en fönsterlampa som brukade blinka ibland förut. Kollade upp den och vi kunde absolut inte hitta något fel på den. Jag var på en seans där jag fick kontakt med bla min farmor och efter det så har lampan slutat att blinka. Antagligen så slutade det för att vi fått kontakt genom seansen med den som orsakade det.det trodde iallafall mediet när jag frågade.När min 15åriga dotter är ute så hör jag hur någon går i dörren och kommer in och hänger av sig kläderna. Efter ca 15 minuter brukar hon dyka upp.Innan hon går till skolan brukar hon sätta in en kopp vatten i micron medan den blir varm tar hon en snabb dusch. En gång stog koppen varm utanför micron när hon kom ur duschen. Ingen annan var hemma vid det tillfället.Kusligt, Eller hur?

• 15juli06

Jag drömde för 1 1/2 månad sen att jag skulle vara tvungen att avliva min hund. Viftade bort det för han var bara 1 år. Nu är han tyvärr avlivad fick skelettcancer.....

Har haft flygplans drömmar i massor av år flög i samma sekund som 9/11 inträffade

• Fru Cinderella

Såna där småsaker jag brukade roa mig med när jag var liten. Men slutade med när jag blev äldre. Då jag för ett tag slutade tro på sådana saker.

Jag tittade jämnt på hästhoppning nere på ridskolan där jag red o kunde säga innan ekipaget hoppade om de skulle riva eller ej. Det slog aldrig fel.

En annan gång när jag var runt 10 år vaknade jag en gång mitt i natten och såg en svart skepnad tyna bort precis vid sängkanten.

Jag avskydde att sova hemma hos mormor när jag var liten. För så fort vi båda hade gått o lagt oss hörde jag tydligt hur någon öppnade och stängde skåpsluckorna i köket. Tilläggas kan göras att morfar hade gått bort ett halvår/år innan.

Oj då.. har vi något mer. Finns hur mycket som helst att hämta.

För några veckor sedan upptäckte jag hur det var skrivet på badrumsfönstret med ett finger Ques. Min sambo har svurit på att det inte var han så många gånger att han blivit irriterad o det är inte jag heller. Vid det tillfället hade ingen annan vart i vår lägenhet på flera veckor. Så den möjligheten finns inte heller.

Det var allt för denna gång. Kommer på mer till nästa.. krävs lite energi till att rota i minnet ibland.

• Min-Ah

Oj, vad intressant allt ni skriver!!!

Att kommunicera tankemässigt med djur tycker jag låter mycket intressant! Tror absolut att det är så att vissa människor har denna underbara förmåga!

Min katt kände nog på sig när hon skulle dö, för hon vek inte från min sida den sista helgen av sitt liv! Fäljde mig vart jag gick och låg hos mig i sängen hela tiden!
    Jag pluggade i en annan stad och var bara hemma tillfälligt på novemberlov.
    Tisdagen efter lovet (då jag var åter på min studieort) fick hon avlivas. Hon var mycket sjuk i cancer...

Jag blir alltmer "säker" på att det finns en "annan dimension" någonstans!
    Som vi inte riktigt förstår oss på riktigt!

En kompis bodde som barn i ett hus där märkliga ting hände...
    T.ex. så kunde hon sitta uppe på sitt rum och leka tillsammans med en kompis.
    Plötsligt så började golvlampan röra sig från den ena sidan av rummet till den andra... De såg hur ljuskäglan flyttade sig...
    De försökte ju att flytta den till utgångsläget, men det flyttade på sig åter och igen...
    Båda flickorna såg och upplevde samma sak och "konstaterade" att det ju var mycket "irriterande" att lampan gjorde så!
    På något sätt accepterade de det då i barnaålder. Vet inte riktigt hur mycket de funderade på orsaken då, men de tyckte ju det var märkligt i alla fall!

Nu i vuxen ålder kom jag indirekt i kontakt med (genom en annan väninna) en tjej som nu bor i ovan nämnda hus.
    Denna tjej hade ju märkt att det var "någonting" med detta hus!
    Hon kände olust och viss rädsla i vissa rum - speciellt nere i källaren...
    Hennes barn vågade inte gå ner där (de är små) och var allmänt oroliga och småkinkiga i just vissa rum och källaren...

Jag frågade en gång den förstnämnda tjejen som växte upp i det huset om hon märkt "något speciellt" under sin uppväxttid.
    Det var då hon berättade det här om lampan.
    Hon hade även varit med om att hennes barbiedockor hade andra kläder på sig och låg på helt andra ställen än där hon lämnat dem... Detta trots att ingen annan än hon lekt med dem...

Hon hade aldrig berättat om sina "upplevelser" för sina föräldrar, då hon ju trodde att de bara skulle avfärda henne som inbillsk och "knepig" i skallen..

Tjejen som bor i huset nu har fått ta dit "andeutdrivare" av något slag för att få det lugnare i huset...
    Jag vet dock inte hur det är nu idag. Detta var för några år sedan.
    (Men jag blev ju nu sugen på att fråga om det igen! )

Oj - Blev långt, detta!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...