• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Min-Ah

ina3!
    Skönt att du nu fått jobbet där på verkstaden!
    Verkar vara ett bra medium du gick till!
    Lycka till framöver med!

• Min-Ah

bc.svensk!
    Där ser man!
    En hel del personer, däribland du, verkar ha en förmåga att nås av diverse budskap under sömnen!
    Förhoppningsvis till nytta!
    I ditt fall så stämmer det ju då du har problem med din höft/ben/ländrygg.

Hoppas att du snart blir bättre igen!
    Inte kul att ha ont!

• Min-Ah

bc.svensk!

Vad bra att din dotter trivs med att vara hos sin pappa!
    Är nog ett viktigt steg för henne!
    Och det är ju även bra att de andra barnen känner sig lugnare och mer harmoniska!

Det kommer säkert att reda sig till det allra bästa, allting!
    Lycka till!

• Min-Ah

Princessa!

Ja, det är svårt att veta när det gäller sådant som "föraningar" ("omen").
    En hel del människor känner ju på sig när någonting (bra som dåligt) skall hända...

Ibland kan det kanske vara så också att man är "mitt uppe i något annat" och därför inte lyssnar så noga på sin "intuition". Eller nonchalerar "vibbarna"...

• Min-Ah

HanOchJag!

Jag säger då det!!
    Verkar ju som om era kära avlidna släktingar är av den "skämtsamma" typen och skojar en del med er!

Verkar finnas otaliga sätt för dem "på andra sidan" att meddela sig med oss!
    Parfymflaskan och ljusen är ett par sätt, uppenbarligen!

Vem vet - Kanske är det ett sätt för din pappas morbror att försöka "övertyga" honom om att andar existerar!

Intressant, detta!

• Ybrud

Min-Ah
    Tack för omtanken!
    som tur var klarade sig han i andra bilen ungefär lika bra som jag. Han hade precis blivit pappa så det var verkligen en himla tur!

Och att han inte hade någon passagerare var sanslöst bra, eftersom jag tryckte in hans passagerarsida ungefär en meter. usch!

• Fru Nilsson 1/7-06

Det hände lite konstiga saker i vårt hus när vi köpte det för 1,5år sen.
    I början hördes dunsar, lampor tändes av sig själv (i en garderob, källaren), dörrar som öppnades, tavlor ramlade ner och vi kände oss iakttagna på 3 ställe i huset (sovrummet, tv-rummet och biorummet).

I januari (i fjol) kom ett medium till oss i huset. Hon har kollat runt lite och känt av var det finns energier och vad det är för energier. Detta var vad som kom fram:

¤ Sven
    ¤ bror (kan vara ngn som är som en bror, ett syskon eller en vid namn Bror)
    ¤ Äldre, gammal, mörkhårig men grå samtidigt.
    ¤ Känner sig ensam nu, vill gärna att vi pratar med honom.
    ¤ Han har nog bott i huset.
    ¤ Har inte alltid varit ensam, har förmodligen haft en fru, ev. barn.
    ¤ Finns i det ena rummet på ovanvåningen, samt i hallen både uppe och nere och i källaren (detta stämmer, det är precis där saker och ting har hänt!!)
    ¤ Han tyckte att här är stökigt, vill ha ordning och reda. Mediet berättade att han brukar hålla till i detta rum för det var ?ingens?. När jag frågade vad hon menade så svarade hon att han hade detta som sitt eftersom det tidigare ?bara? varit vind. (Detta stämmer, i det rummet där det varit mest aktivitet förvarar vi en massa lådor eftersom vi ännu inte packat upp allt sen flytten.)
    ¤ Han vill inte vara till besvär (vill inte störa eller att vi blir skrämda av honom) men vill gärna att vi ska veta att han är där.
    ¤ Kollar in oss (Jeppe och Mej), tycker att han har rätt att vara här.
    ¤ Han går mellan dimensionerna.
    ¤ Han har fått ro, men kan inte släppa huset och undrar vad vi är för några.

Spännande värre. Nu kunde vi stoltsera med att vi har ett SPÖKE i vårt hus.

Jag kollade upp lite om vårt hus. Ringde och fick papper på vem som bott i huset tidigare.
    Fick bekräftat att det fanns en person som hette Sven som bott här.
    En av grannarna (pratade med honom i somras) berättade att ett tag hade de, som bott i huset tidigare, haft en inneboende (i rummet där dörren brukade öppna sig), han hade för sig att ungkarlen hette Bror.

Lite konstigt kändes det i början, att dela hus med ett spöke, men nu lägger vi inte märke till honom längre. Ibland hörs det dunsar, men det är också det enda som finns kvar av honom.

• Terese L.

Min mormor dog när jag var 9år, vi hade ett nära och jättefint förhållande och jag passades av mormor och morfar istället för att vara på dagis.
    Mormor åkte in och ut på sjukhus under ett halvårs tid och hämtades ofta av ambulans men den gången som de hämtade henne sista gången visste jag hon aldrig mera kommer hem. När mormor sedan dog öppnades morfars ytterdörr, fast den var låst och reglad och morfar som satt på övervåningen berättade att en otrolig vindpust dragit genom hela huset fast ute var det helt vindstilla. Då hade mormor kommit och sagt adjö. Morfar berättar att hon fortfarande så länge han bodde kvar i deras hus kröp ner till honom om nätterna och sov jämte honom.
    Men morfar som är född -18 har varit med om många övernaturliga saker. Han har arbetat som dräng och skogsarbetare och därför fått hjälp av både skogsrå och tomtar. Han hade ett litet torp och han säger sig haft mycket nytta av de tomtar om också hjälpte honom med hästar och kor och som botade dem om de blev sjuka.

• sahlena

Hej!
    Jag kan berätta om min farmor. Hon är död sen 20 år tillbaka. I alla fall när hon dog delade på hennes saker varav ett gäng med bommulls handukar. Jag tyckte dom var för fina att använda så dom har legat tills nu i vintras. Jag fick för mig att sy gardiner av dom.
    Plockar fram min sy maskin men nix funkar inte, testar en kompis maskin men nej bara trasslar, testar då mammas men nej, tänker att nu måste det nog vara farmor som inte vill att jag ska sy i handdukarna. Så jag pratar med henne och förklarar vad jag ska göra och varför... då funkar maskinen helt felfritt.. Jag är helt klart övertygad om att det var hon som misstyckte.

Det var min historia

• Min-Ah

Ybrud!

Ja, ni hade verkligen tur både du och den andre bilföraren!
    Tur för honom och hans familj att inget jätteilla hände honom!
    Och det var ju också en sagolik tur att han inte hae någon som åkte med honom på passagerarsidan!

Skyddsänglar måste helt enkelt ha ryckt in för er båda!

• Min-Ah

Fru Nilsson 1/7-06!

Verkligen intressant med ert hus och Sven, ert "spöke"!

Ganska förståeligt att Sven känt att det varit lite "stökigt" i "hans" rum om ni haft det som förvaringsutrymme nu innan ni hunnit packa upp!

Ni har ju fått bekräftat att han bott där och fått papper och allt.
    Säkert känner Sven nu att han är accepterad av er och kanske är det därför det är lugnare hemma nu!

Lycka till framöver!

• angelici_81

hej

vet inte om jag tro på allt övernaturligt men något är det..

jag va oxå med i en bilolycka ... kärde i 120 rakt in i ett berg.

bolem vart totalt kvadad..och inget gick att rädda..
    bilen bran och jag satt fast.

då kom det en man som hjälpte mig ut och sen försvan..efter honom kom en kvinna som ringde 112 hon var syk...en lastbil stanade och sperade av vägen för rästen av bilarna..

när jag kom till sjukhuset så sa läkaren att jag omöjligt kunde ha varit med i bilolyckan..och frågade om jag bara hade sätt olyckan och blivit chokad.

jag hade nämligen inte 1 ända blåmärke inte 1 droppe blod på mig..jag va fult frisk.
    inga brutna ben inget..

jag brukar säga att jag hade 3 änglar.

den första rädda mig sen försvan.
    den andra va sykolog och lungnade mig
    den tredje såg till att ingen annan skadades av bilrästerna på vägen.

någon ville mig väl den dagen och sände därför mina 3 änglar..

kan man säga så...eller låter jag knäpp..ler

kram på er alla

• Min-Ah

Terese L!

Så underbart vackert med din mormor och morfar!

Måste kännas skönt för din morfar att hans älskade kom till honom och sov jämte honom om natten även efter hon gått över till den andra sidan!
    Så otroligt fint!!

Och man skall absolut inte underskatta varken skogsrå, tomtar eller andra "naturväsen"!!
    Folk genom tiderna (även andra typ naturfolk på andra delar av vår jord) har ju åtskilliga upplevelser och berättelser om naturväsen, andar och sådant!

• Min-Ah

sahlena!

Ja, det kan ju ha varit så att din farmor inte ville att du skulle sy i handdukarna...
    Blev väl inga gardiner av handdukarna, antar jag!

• Min-Ah

angelici_81!

Nej, då du är inte knäpp!!
    Är jätteglad att du klarade dig oskadd genom bilolyckan!

Kan ju bara hålla med om att dina tre skyddsänglar kom till din räddning den där dagen!
    Säkert är det så!

Verkar ju vara ganska "vanligt förekommande" att "skyddsänglarna "uppenbarar sig" när det behövs, men sedan bara "försvinner spårlöst" efteråt.
    Har läst om detta!

Ha det bra och lycka till i framtiden!
    Kram på dig med!

• angelici_81

har försökt att finna honom..men det ända jag mins va att han sa att han inte kunde stanna och att det kommer snart någon..sen förvan han ... polisen har inga upplysningar om detta..och sykologen berättade att jag låg på gruset redan..inte i bilen...

så i polisraporten har jag bara två änglar ...men jag vet i mitt hjärta att det va tre..önskar bara jag fick veta vem det va..

lämnade mitt namn och tel..till polisen att ge ut till alla personer som ville veta hur det var med mig..ville värkligen att han skulle ringa..men har aldrig hört av honom..

de andra två ... har jag hört av 1 gång..men inte han..

ja ja...vill bara säga att jag älskar dig för att du rädda mig..mina barn tackar dig och min man har letat med lykta efter dig..men du finns inte...att få tag på..
    kram på dig ängel 1

• Min-Ah

angelici_81!

Skyddsänglar är nog inte så lätta att finna "på vårt vanliga jordeliga sätt" som via namn/adress/te.nr skulle jag tro!

Han, denne "ängel nr 1" som räddade dig ut ur den brinnande bilen, gjorde sitt uppdrag och gick sedan över till sin dimension igen!

Han finns säkert någonstans och fortsätter att vaka över dig och din familj.
    Han vet säkert hur tacksam du och de dina är!

Vad roligt att du hört från de andra två som var med och räddade dig!

• 1juli06

vilken intressant tråd.. kan säga att det tog sin tid att plöja igenom alla inlägg . Jag har varit med om ganska många olka saker inom olika områden..
    Min älste sons pappa sa alltid att han inte skulle bli äldre än 30 år.. han dog 25 år och 26 dagar gammal.. Han hatade kyrkogården som han begravdes på trots att han ofta var där i livet, han flydde dit när saker var jobbiga... vi var inte ihop så länge och min son var inte planerad.. (Så jag kan ärligt säga att vi inte hann lära känna varandra så bra)
    Jag gick upp endast 5 kg under graviditeten och visste inte att jag var gravid förrän i 7 månaden... långt innan dösfall och graviditet inföll... klippte jag ut "runor" ur veckorevyn och spådde mej själv, jag fisk upp runorna och tydde dem på skoj så där som man gör.. Jag var gravid pappan skulle dö och min fågel skulle smita.. sjukt tänkte jag.. och tänkte inte mer på det..
    konstigt var det i alla fall..

• Min-Ah

1juli06!

Oj, där ser man...
    Att det ju blev så som din äldste sons pappa sa...
    Han kanske kände det på sig på något sätt i det undermedvetna.

Så tragiskt att han inte fick fortsätta leva!
    Beklagar hans död så här i efterhand!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...