• Min-Ah

Övernaturliga händelser...

Hiskan!

Ja, man kan ju undra vad det var din syster "kände"!! Spännande!

• Min-Ah

annaglitter!

Oj, oj! Ja, jag förstår då verkligen att din mormor blev helt "tagen" då hon kände igen dig från sin dröm!!
    Låter som ett slags "budskap" hon fick då tidigare!

• Min-Ah

annaglitter & BlueTopaz!

Håller med er!

Det verkar som att många inte tar barns upplevelser på det "okända" planet på allvar...
    "Skojar bort det", nonchalerar och/eller bara avfärdar det som "barnsliga griller"...

Barn (och djur) är ju liksom "rena och oförstörda".
    Inte som så många vuxna (och andra) som förtränger varje minsta lilla sak från "den andra dimensionen"...

Jag tror att det är mycket synd att fler inte lyssnar på sitt "sjätte sinne" och blir mera öppna för de "budskap" som försöker nå oss!

• Min-Ah

Therése 2006-07-01!

Nej, då! du är inte "knäpp"!
    Det verkar ju i stället som om du har en viss "förmåga" ("gåva"!!) .
    En del kallar det för "sjätte sinne". Finns säkert många benämningar!

Att känna en slags "närvaro" har jag hört om en hel del.
    Min väninna har också en viss sådan här förmåga och hon har berättat att hon kan känna "närvaro" (även "se" ibland) i vissa rum...

Har inte upplevt det själv (än i alla fall ), men jag förstår att det känns kusligt!

Denna "värld" är ju liksom "okänd" och ganska så outforskad!
    Tycker sådant här mycket intressant!

Du får väl se till att välja "rätt" lott nästa gång, så det blir vinst!

• Min-Ah

Therése 2006-07-01!

Nej, det är nog inte så lätt att "ta rätta" lotten, eller vad det nu råkar vara!

Jag är också glad att jag inte "ser" saker...
    Hade förmodligen blivit väldigt rädd (är väl kanske just därför jag slipper det. Andarna vet att mitt psyke nog inte skulle klara det... )

Svårt det här att finna ett bra, seriöst och påliligt medium...
    Man vill ju inte träffa på någon falsk en, som bara blåser en på pengar eller något sådant.

• Min-Ah

Willowtree!

Oj, oj! Vilken tur att din mamma hade i hissen! Kanske hon "uppfatade" något slags undermedvetet "budskap" från sin skyddsande/ängel!

Och likadant med din mormor!
    Måste ha varit ett "gudomligt ingripande"!
    Både din mormors och de andras skyddsänglar kan ha "samverkat" och tillsammans hjälpt dem alla att undvika en krock!!

Och kanske är det just din morfar som kommit till dig och "sett till dig" så du har det bra!
    Verkar ju som om en del upplever "möten" med avlidna anhöriga under sömnen, då man ju befinner sig i ett annat "tillstånd" än när man är vaken.
    Kanske har ens själ lättare att uppfatta vibrationerna från den andra dimensionen då...

• Min-Ah

sabina_b!

Ja, det som händer hos er är ju både kusligt och lite komiskt emellanåt!
    Förstår ju verkligen att du och din fästman är förbrylllade över allt!

Hoppas också det håller sig till sådana här små "ofarliga spratt"!!

• Min-Ah

Puffar jag med - för jag gillar den här tråden mycket!

• Min-Ah

JoJeB & bc.svensk!

Beklagar era mödrars (och andra anhörigas) död!

Mitt i all sorgen är det i alla fall skönt och trösterikt att veta och känna att ens kära nu har det bra!
    Att de finns och vakar över oss!
    Hjälper oss när vi behöver det som mest!

Jag är helt övertygad om att inte bara "vår" dimension här på jorden finns,
    utan flera andra.
    Drömtillståndet är ett.
    "Döden"; eller "Den andra sidan", ett annat!

Våra "själar" lever vidare och återföds till nya liv.
    Under vår tid på jorden samlar vår "själ" på erfarenheter för att utvecklas alltmer.

Känns som om jag funnit min "Själsfrände" i min make!
    Känner att jag äntligen hittat "hem" när jag fann honom!
    Han hade inte haft något "riktigt" förhållande (presenterat någon flickvän eller så för föräldrar/släkt) förrän jag kom in i hans liv! Och han var 37-38 år då vi blev ett par.
    Känns som om "hans själ" liksom "väntat" på MIG - "Min själ"!
    Att - Nu var det dags för oss att träffas (igen?! ).

Spännande mysterium!

• Min-Ah

JeckaH!

Ja, "någonting" finns därute!
    Tyvärr av både det "goda" och det mindre goda slaget...

Speciellt djur och barn brukar vara mera "känsliga" för sådant här.
    Förmodligen kan de "känna in" andra "vibrationer" och förnimma buskap etc från andra dimensioner.

Ju äldre vi blir desto mer får vi "lära oss" från omgivningen att "stänga av" dessa sidor hos oss själva...
    I vårt samhälle är det liksom inte alltid "tillåtet" att kännas vid sådant här... Tyvärr!

Man borde lyssna mer till sitt "sjätte sinne", tror jag!

Många har ju klarat livhanken tack vare att de lyssnat till "budskap" från "det okända/den andra sidan"!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...