• luthiengirl

Mens i två veckor?!

Är det någon här inne som har erfarenhet av alltför lång mens? Jag brukar ha typ 6 dagar, nu har det blött i dryga två veckor och visar inga tecken på att sluta. Jag äter inte p-piller. Var det isf en engångshändelse som sen gick "back to normal" eller fick ni dras me sånt länge?

Har haft lågt Hb-värde, men vet inte om det inverkar...

• Svar på tråden Mens i två veckor?!
  • Änglahund

Innan jag började med piller så var min ganska oregelbunden, dvs ena gången varade den i 5 dagar, nästa gång i 7, nästa gång i 6 dagar, men två veckor tycker jag låter väldigt länge, speciellt om det inte har hänt något eller varit så innan.

Jag skulle nog rekommendera dig att du går till doktorn eller gynekologen och kollar upp det. Det _kan_ ju vara något allvarligt som ligger bakom.

• Eleon

Hur gammal är du? Jag kanske kan hjälpa dig om du berättar hur "gammal" du är.

• ~*stranger*~

Jag hade mens i lite drygt 3 veckor en gång! Usch vad kasst jag mådde!

Eftersom du har lågt Hb-värde låter det, i mina lekmannaöron, som om du absolut bör kolla upp det snarast. Nog för att man bör göra det ändå, men jag kan tänka mig att blodbristen blir större med lågt Hb-värde.

OBS! Jag har ingen som helst kunskap i ämnet, vad jag skriver kan mycket väl vara fel!

Lycka till dock!

Svar på tråden Mens i två veckor?!