• johanna_dalarna

känseln borta efter bröstop!!

Hej!!

Jag gjorde ett (stort) bröstlyft och la in implantat för 4mån sedan och min känsel på bröstvårtorna är nu obefintlig (vilket påverkar sexlivet )

Vilken erfarenhet har ni andra som gjort liknande operation????

kram...

• Svar på tråden känseln borta efter bröstop!!
  • Vic

Hej !

Jag gjorde min operation för snart 2 år sedan och kan nog tyvärr säga att jag fortfarande inte har fått tillbaks känseln helt och hållet även om det blivit bättre. Det kan säkert vara individuellt men det tar nog lite tid innan det kommer tillbaks

• Swing

Efter min op (snitt under brösten) hade jag nedsatt känsel, särskilt i området mellan vårtorna och nedåt. Det blev bättre efter nåt halvår och kändes väl helt bra efter kanske 8-9 månader. Läste nåt om att nervtrådarna liksom letar sig tillbaka till varandra, så småningom. Eftersom du gjort ett stort ingrepp tar det säkert tid. Hoppas det blir bättre framöver!

• Therése

Jag har inte opererat bröst men däremot min handled för 4 veckor sedan och har fortfarande knappt någon känsel i vissa delar av handen, vilket tydligen beror på själva ingreppet, kanske så som Swing beskriver. Bara att hoppas att det kommer tillbaka, men min mamma opererade sitt ben för många år sedan och har aldrig fått tillbaka normal känsel i det området så det återstår väl att se hur det blir för mig.

• Tiger72

jag gjorde en bröstförminskning för 7 år sen. Den sida där de tog bort mest har inte varit några problem. men adra sidan dan där de inte tog så mycket har jag fortfarande inte fått tillbkak känseln på ena sida.

• Maandy

Jag gjorde en bröstoperation för 5 år sedan och min känsel försvann på halva det ena bröstet och då även vårtan, Tyvärr har inte känseln kommit tillbaka helt och hållet, jag känner men inta alls på samma sätt som på andra sidan eller tidigare, känns nästan lite obehagligt när man rör där. Det är trist!

• johanna_dalarna

tack för alla svar...

hhhmmm..det verkar som jag får leva utan känsel ett bra tag framöver.. känns jobbigt..

Svar på tråden känseln borta efter bröstop!!