• Elektra03

Böja ögonfransarna på salong?

Är det någon som gjort det på salong?
    Jag ska göra det imorgon, skulle vara kul att höra om ni som gjort det är nöjda eller inte...

• Svar på tråden Böja ögonfransarna på salong?
  • Sessa-25

hej!
    Jag har gjort det och det blir kanon fint!

• Elektra03

Åh vad roligt att höra! Man vill ju veta om det är värt pengarna!

• bröllops häxan

lite nyfiken på vad det kostar :D

• Elektra03

Det kostar 395 kr, där jag ska göra det!

• pickolina

Det blir jätte fint.. Man ska vara försiktig med mascaran efteråt bara, då mascara gör att fransarna böjer upp sig ännu mer... Mina kunde tom rulla runt så mycket att de gick inåt när de var nygjorda.. På den tiden visste jag inte att mascara försrärker effekten nämligen.. *hehe*

En annan sak.. Detta råkar inte alla ut för men de som har hårda fransar vilket jag har...när permanenten börjar släppa så spretar fransarna åt precis alla håll som bara går... Såg hemskt ut och därför slutade jag till slut att permanetnta fransarna och böjer dem med fransböjare nu istället...

• Amazonas

Det låter kanske som något som jag skulle vilja göra... Hur gör man?? Vad finns det för risker? Hur länge håller det??

• Sessa-25

Det håller i 4-6 veckor. Några risker vet jag inget om! Man beställer en tid hos någon salong och sedan sitter man där och kopplar av!!!!!!!!!! Hur bra som helst!

• Min-Ah

Jag permanentböjde mina fransar (ingick färgning med) till mitt bröllop förra sommaren.

Blev fint och det var så skönt att slippa hålla på att böja med franstången!!

Tyckte helt klart det var värt pengarna och Jag skall göra det någon gång igen!
    Kanske till sommaren, då jag har vänner som gifter sig...

• Elektra03

Man ska tydligen inte pemanentböja och färga samtidigt! Dom har upptäckt att permanenten blir sämre och man färgar samtidigt... Om 2 timmar ska jag göra det, längtar!

Svar på tråden Böja ögonfransarna på salong?