Inlägg från: lindansare |Visa alla inlägg
  • lindansare

Gravida brudar!

Jag skall också gifta mig snart, men i v. 35 (!). Jag tänker likadant; att jag har mer ork nu än med en nyfödd och en treåring. Det är klart att man inte kan garantera att man mår bra, men det kan man väl egentligen aldrig... Det beror kankse på hur man föreställer sig sitt bröllop.

• lindansare

Dessutom är det ju inte säkert att man har minder ork längre fram i grav. Min förra grav var jag i sängläge fram till sjunde månaden men i v.35 bilade vi 100 mil enkel väg till ett frackbröllop och jag orkade parta till fyra på morgonen. Det roligaste bröllop jag varit på. Så att jag gifter mig nu i v. 35 baseras lite på den erfarenheten...

• lindansare

Nu är jag fru! Höggravid och allt!

Vi vigdes i lördags med närmsta familjen närvarande, åt trerättersmiddag i en liten festvåning och unnade oss en natt i bröllopssvit med frukost på rummet. Barnvakt hade vi hela helgen också. Det var såååå fint och romantiskt! Jag kände mig jättevacker trots viktuppgång och mage. Så nu går jag omkring och är fru i största hemlighet för vännerna...

• lindansare

Davina: Tack! Det gick jättebra. Vi hade barnvakt även natten innan så att jag fick sova ordentligt och orka hela dagen. Min syrra fixade mig kl. 14 och vi vigdes kl. 16. Därefter pågick middag osv till kl. 21. Jag mådde jättebra hela tiden och njöt av mat och allt. Men dagarna efter har jag varit rätt slut - så jag tog nog ut mig lite. Men jag har ju en del komplikationer av graviditeten som gör att jag blir medtagen av väldigt lite ansträngning...

Svar på tråden Gravida brudar!