• Davina

Gravida brudar!

Finns det fler än jag här inne som är gravida och kommer att stå brud med mage som putar under klänningen?

Själv har jag nyss fått veta att jag väntar mitt tredje barn, och vi skall gifta oss i sommar när jag är i vecka 24 om jag nu har räknat rätt.

Jag skall sy min klänning själv. Både för att jag vill, och för att jag tycker att det verkar vara svårt att hitta en riktigt fin klänning som man tycker om när man som jag är gravid och inte bor i stockholm.

Hur tänker ni om ert bröllop och allt runtomkring med magen när det kommer till bröllopet?
    Det skulle vara jätteroligt att prata med fler i samma situation.

• Svar på tråden Gravida brudar!
  • Davina

Åh, Tack så jättemycket fd.Svart brud! Det fanns ju massor av fina klänningar att få inspiration av!!

• Davina

Visst är det kanhända tyngre att gifta sig gravid än när man inte är det, men samtidigt så hade vi redan bestämt att vi skulle gifta oss i sommar när jag fick veta att jag var gravid, och hellre brud med magen än ammande med liten bebis som kräver ständig uppmärksamhet.

Dessutom är det min tredje graviditet så jag tror mig ha en ganska bra aning om vad jag har att förvånta mig.

• Davina

Precis så är det ju. Graviditer är ju så olika för alla, och även om jag skulle vara trött så är jag nog mer närvarande om jag gifter mig som gravid än när jag har en liten bebis att tänka på.

Jag har aldrig tänkt mig att jag skall festa loss på mitt bröllop ändå, jag är ändå oftast nykter, bara för att jag tycker att jag har lika kul ändå, så för mig är inte det heller någon förlust. Det känns bara som att jag kommer att känna mig fin med mage i brudklänningen. Dessutom räknar jag kallt med att få hjälp med det mesta ändå. Jag tror det blir jättebra!

• Davina

Det är samma här. Jag var på ett bröllop i vecka 28 och bakade dessutom bröllopstårtan, vilket var ordentligt mycket jobb och det gick finfint. Så jag känner mig ganska lugn nu faktiskt.

• Davina

*puffar lite*

Finns det inga fler med växande magar under brudklänningen?

Svar på tråden Gravida brudar!