• lillulle

trådar på spiral

Jag satte in en kopparspiral för en veckan sedan...har haft ont några dagar men det har gått över. Igår skulle jag känna efter trådarna men hittar inga. Bm klipte de visserligen ganska korta men ska man inte känna dem i alla fall. Känner att min ägglossning har satt igång efter jag tog ut min p-stav förra veckan har haft ganska rikliga flytningar så innerst inne så tror jag inte att spiralen har ramlat ut, men jag är lite fundersam när jag inte känner trådarna. Är det någon annan som har detta problem?

• Svar på tråden trådar på spiral
  • Amy1

Nej, men jag vet att trådarna kan kännas mer eller mindre beroende på vart i menscykeln man är. Vänta en vecka och se om du kan känna dem. Har du känt dem någon gång?

• lillulle

Nej jag har inte kännt trådarna någon gång..har bara haft spiralen någon vecka.
    Jag har ägglossning nu är det svårare att känna trådarna då. Det känns otroligt om spiralen ska ha åkt ut utan att jag märkt det. Mår JÄTTE bra utan hormoner så jag hoppas verkligen inte att det är nåt fel

• Swing

Oroa dig inte, spiralen finns säkert där! Jag hade en som gled ner och det märktes. Jag har haft kopparspiraler i 28 år och alltså avverkat ett antal. Mina nuvarande trådar känns inte alls ibland, eftersom gyn råkade klippa av dom ändå mer vid provtagningar efter min op pga cellförändringar. Lycka till, jag är jättenöjd med spiral.

Svar på tråden trådar på spiral