Egentligen hade inte jag pengarna heller, men väntetiden bara för att få komma till en första läkare som sedan skrev remiss till en bröstläkare var hur lång som helst, och sen kunde det dröja flera år innan det skulle bli dags för operation. Därför valde jag att göra det privat. Däremot skickar landstinget många av sina bröstpatienter till ArtClinic om jag förstod rätt, men även att läkaren som gjorde mina bröst brukar vara på vanligt sjukhus ibland. En stor fördel med att göra det privat är den mycket proffesionella eftervård jag fick. Var bara att komma in om det var något, min hud blev exempelvis irriterad av tejpen som man har till ärren efteråt. Har ett par kompisar som gjort inom landstinget, en fick åka till Stockholm i och med vårdgarantin, den andra gjorde i ett annat län, så hur det är just i Gbg, mer än att det är långa köer. Men jag tror att de är mycket duktiga! Även om det är ett mycket stort ingrepp, så är det ganska vanligt. Tänk bara på att det inte är säkert att man kan amma efteråt och att det tar ett tag innan känseln är tillbaka. Men som sagt - värt varenda krona. Jag är som en helt ny person nu! Ingen rygg / nackvärk, kan ha vilka kläder jag vill, roligare och enklare att träna, folk pratar med mig istället för mina bröst...