• ProudWoman

tatueringsplacering?

ska beställa tid för att göra en ny tatuering , motivet är bestämt sen länge men har svårt att bestämma vart den ska sitta... ska göra ett runt motiv på 4x4 cm... handleden är jättesnyggt, men jag vill kunna dölja den också... svanken vet jag inte om ett runt motiv funkar, och så känns det som ett så vanligt ställe, så jag är i valet och kvalet... vart sjutton ska jag placera den

• Svar på tråden tatueringsplacering?
  • Therése

Det låter som att du har tatueringar sedan tidigare men annars skulle jag nog främst råda dig att sätta den någonstans där kroppen inte påverkas alltför mycket av åldrande/graviditet etc. Annars, tja, ryggen är ju aldrig fel om du vill kunna dölja den, eller på låret eller skulderbladet kanske? Jag har en tatuering på sidan av ryggen/ut mot baksidan av höftbenet i midjehöjd om du förstår var jag menar. Tycker att den sitter bra där för den går att dölja men kan samtidigt kika fram lite mellan byxor/tröja när jag rör på mig. Lycka till!

• ProudWoman

jo, jag är tatuerad sen innan, har en tatuering på höger axel/skuldra... jo, vill inte den sk bli ful pga åldrande och graviditet, och ryggen/svanken påverkas ju inte så mycket, höften är kanske risken stor att den kan bli ful senare

• Ellte

En kompis till mig har en tatuering i nacken och det är så himla snyggt...

• pickolina

Jag har en på ena skinkan och en på insidan av vristen... Trivs bra med de placeringarna. Den på rumpan syns ju i princip bara när jag är avklädd, det gillar jag... :)

• Moulin

Jag har en tatuering i svanken som är rund-aktig. Jag förstår vad du menar och kan hålla med om att en mer horisontellt "utdragen" tatuering egentligen passar bättre, men jag tycker att min blev himla cool där. Men det har säkert med motiv att göra också.

• Moulin

... drygt det där lät... Som att jag har världens bästa motiv. Så menade jag inte, utan bara att vissa runda motiv säkert gör sig bättre än andra i svanken.

• pickolina

Gällande svanken, tänk på att det kan innebära att man inte kan få ryggmärgsbedövning i framtiden, tex vid födsel osv...

• SHS

Vad sägs om på fotens ovansida? Jag har själv en som går från vaden/vristen ner på foten. Har fått jättemycket komplimanger för den. Dock gör det VÄLDIGT ont just på foten.

Vill bara säga också att det där med ryggmärgsbedövning inte riktigt stämmer då området man kan spruta på sträcker sig över ett antal kotor och även om tatueringen är placerad precis där så är en tatuering sällan heltäckande, utan man kan hitta ett tomt område ändå. Även om den skulle vara heltäckande finns det inte ett enda dokumenterat fall där man fått med färg in i ryggmärgen som orsakat skador... (Har läst på )Så jag skulle inte oroa mig för det.

• Rystall

SHS:
    Jag är gravid nu och hos min barnmorska finns det en informationslapp upphängd där det står om just tatueringar i svanken och dom rekommenderar inte alls tatueringar där. Och av princip ger dom enligt min BM inte epiduralbedövning vid förlossning då.

Svar på tråden tatueringsplacering?