Någon mer som testat 'Power Plate' - vibrationsträning??
Började för ett tag sen att träna Power Plate.. Och jag måste säga: Gud.. vad skönt det är!! Någon mer som blivit helt frälst på denna träningsmetod???
Började för ett tag sen att träna Power Plate.. Och jag måste säga: Gud.. vad skönt det är!! Någon mer som blivit helt frälst på denna träningsmetod???
Jag testade det i somras på Hällungens kursgård, när jag jobbade som volontär där. Visst känner man sig fylld av energi efteråt, helt klart!
Fast jag har inte testat det sen jag kom hem till Stockholm.
Det finns en del ställen som har det där jag bor.. Tycker det är en helt fantastisk träningsform .. Gud vad jag propsar för detta känner jag..
Vad är det?!
Molle80,
Kul att du har positiva erfarenheter av detta. Själv är jag jättenyfiken men är samtidigt lite skeptisk så det har inte blivit av.
Berätta mer; blir du "bara" fylld av energi eller kan detta vara ett komplement till vanlig styrketräning? Varför gör man detta egentligen?
Vart går du någonstans? Känner du till ngt bra ställe i Stockholm som erbjuder detta?
Hej!
Zera: man står på en 'platta' som vibrerar och gör olika övningar a' 30 sekunder. Man tränar endast 30 minuter varav 15 av dessa typ är massage och stretching... Träningen ger explosiv styrka och hög fettförbränning. Den tid det tar att träna kroppen med 'vanlig' träning är 80% kortare med vibrationsplattan. Känslan är helt fantastikt måste jag säga, och att man dessutom tränar 30 minuter gör det ännu mer positivt! Det är dock ganska dyrt - men väl värt det! Känner mig redan fastare i kroppen (jag tränade ganska mycket innan också men här märker man resultat snabbt!) Många idrottsutövare använder sig av denna träningsmetod när de skadat sig (typ knäskador o s v) och även bra rehablitering för rullstolsbundna o s v
Fröken Tärna : Ja, tycker verkligen att det är superskönt. Och jag blir inte 'bara' fylld med energi (vet inte om jag har mer energi än innan, det kanske tar lite längre tid innan man märker det..) Men kroppen känns faktiskt redan fastare (man har ju ändå lite områden som man önskar ska bli lite fastare) Och vilken träningsvärk!! Min mamma har problem med sina höfter men läkarna hittar inget fel men instruktörerna trodde att denna träningsmetod kunde hjälpa henne. Hon tränade för första ggn i lördags och sa efter att 'det kändes mjukt i höfterna' - så nu ska hon ge det en chans
Tyvärr vet jag inget ställe i Stockholm då jag bor i Malmö men sök på 'Power Plate' och se om du hittar något. Ställ gärna fler frågor,jag besvarar dem gärna (om jag kan )
** Puff puff **
jätte bra träningsmetod. Har en sådan hemma sedan snart 3 år! Är helsåld på den!
Zam:
var får man tag i sån?
Får man bättre kondition? Eller står man helt stilla?
Zam:vad kostar en san om man far fraga? Hur ofta ids du trana nar du har den staendes hemma? Ar otrologt nyfiken maste jag saga! Det kanske marks!
Min bästa kompis jobbar som massör på ett SPA och där har de en såndär platta. Hon är helt frälst :)...jag har dock inte testat. Det låter ju iaf helkul!!
åh, jag vill också veta, var får man tag i en sån?
jag tränar inte så ofta som jag borde göra.Men min man tränar 6 dagar i veckan på den! Vet inte vad de kostar i dag, men vår är köpt i spanien eftersom vi bodde där då. De ligger runt 100.000kr i inköp. Gå in på powerplate.se o kolla!
inte min tur än-fast nu är det min tur :
Nej, man får inte bättre kondition av den.. Jag kombinerar träningen med att gå mycket och steppa på min stepmaskin
"Du är vad du äter" kvinnans man rekommenderar och säljer såna. De har en hemsida...hm, nånting med skipper tror jag att den heter. Värt att kolla upp kanske?