Varför måste man ha en jäkla klänning för?
Jag har världens klänningsdilemma. De senaste åren har jag sagt att jag vill gifta mig i min balklänning som jag har designat själv och som är måttsydd för mig. Problemet är nu bara att den är måttsydd för mig som jag var för 3 år sedan, och en liten bebis sen. Min kropp har ju självklart förändrats av graviditet, förlossning och amning, och det fattas nu en decimeter för att jag ska kunna stänga klänningen. Då är frågan vad jag ska göra:
1. Banta som fan och hoppas att jag kommer i den tills juni? Och hoppas att allt sitter på rätt plats då, så att det inte ser konstigt ut
2. Hyra/köpa en brudklänning.
3. Köpa en fin vit klänning som inte är brudklänning.
Vi ska gifta oss utomhus, och min sambo ska nog ha en ljus kostym, så jag vet inte riktigt vad som passar. En del av mig vill ha min klänning, en annan del vill ha en riktig brudklänning och en tredje del vill ha det enkelt och romantiskt med en vanlig klänning och blomsterkrans i håret. Så svårt!!
Har ni några synpunkter? Lite handlar det om vilket slags bröllop jag vill ha också. "Vanligt" med riktig klänning och högklackat och uppsatt hår eller "bondromantiskt" med finklänning, blomsterkrans och barfota? Så svårt att veta! Festen ska vara samma oavsett val av vigsel och klänning.
Någon som kan bidra med tankar?