• Maandy

Ont precis när...

det ska gå för mig.
    Svårt att förklara men det gör inte ont när jag har sex men däremåt precis när det är dags, då sticker det på en punktprecis vänster om naveln och lite neråt och det känns obehagligt!
    Detta förstör ganska mycket av mitt sexliv!
    Någon som vet vad som kan vara fel eller varit med om något liknande?

• Svar på tråden Ont precis när...
  • Carma

Jag har haft det några veckor innan jul. Var på gyn.undersökning & allt var ok. Gyn. sa att man kan få det om man har stressig period i livet & liknande.

Det gick över efter ett tag.

• Maandy

Tack så mycket för ditt svar!
    Ja det kanske stämmer, har haft det rätt körigt ett tag nu och detta problem har hållt på sedan december!
    Hoppas det förvinner snart!

• sposa

Jag har haft nåt liknande från och till, och har fått för mig att det kan vara små vattenfyllda blåsor eller ofarliga cystor på ägstockarna, som växer och minskar beroende på var i cykeln du befinner dig.

Är smärtan mer framträdande ibland, elller är det alltid sådär?

• Maandy

Ok, låter lite läskigt!
    Ja det gör lite ondare ibland och mindre ont vissa gånger men har aldrig tänkt på när det gör ondare! Har varit såhär i 3 månader nu! Bytte p-piller förra våren och det här kom inte förns i mitten av dec så det borde ju inte vara det!

• sposa

Det låter läskigt, men det är tydligen inget farligt, och rätt så vanligt. Men fundera över månaden på om smärtan ändrar sig, så har du i alla fall ett hum om vad det skulle kunna vara!

Svar på tråden Ont precis när...