• Sashimi

Litet billigt bröllop i Göteborg

Vi planerar ett litet, enkelt bröllop i Göteborg. Ingen alkohol, ca 30 gäster.

Någon som har tips på liten kyrka?
    Och liten festlokal (mysig)?
    Samt förslag på billiga idéer som ger hög mysfaktor trots att budgeten är låg?

Det borde ju finnas bra idéer men jag kommer inte på något själv. Hjälp!

• Svar på tråden Litet billigt bröllop i Göteborg
  • Flisans mamma

Kanske önska sig festen i present av gästerna? Dvs att någon/några lagar maten, gör tårtan, spelar in musik till dansen osv. Allt blir en underbar överraskning för er och ni sparar en MASSA pengar (trust me, gifte mig i januari och betalade allt själva!)

• M.C

Jag tycker St Birgittas Kapell verkar mysig. Finns på svenska kyrkans hemsida. Tror den tillhör Carl Johans församling.

• June20

Den lilla Engelska kyrkan i närheten av Fiske kyrkan, nästan mitemot Skatteverket. Liten, gammal o mysig.

Ha festen hemma hos någon med buffé och att någon som ni känner lagar maten o tårtan. Kanske nån som har ett fint hus o trevlig trädgård?

Hyr ett Café annars inte så litet att inte köket klarar av all mat men om man beställer buffé så borde dem hinna med en hel del innan servering.

• Knorpan

Råda Kyrka i Mölnlycke är rätt liten och jättemysig!

• Snart lilla frugan

Väljer ni Örgryte gamla kyrka (en riktigt liten och mysig kyrka som inte kräver så många gäster)finns det en del lokaler att välja på som ligger inom gångavstånd från kyrkan, tex Villa Bel Park. Jag har varit i några lokaler till i området men har tyvärr inte namnen. Det ligger även en fin lokal i gammal miljö uppe på höjden i Örgryte, (Överås). Kan kolla upp namnet om du är intresserad. Lite avlång men mycket vacker lokal om ni kan tänka er långbord.

• wedding2006

Snart lilla frugan,

Vad är de för lokal som ligger uppe i Överås??

Jag är en aning intresserad. Vad kan du berätta mer om den? Består den av ett rum eller är de flera? Vad är de för färg på huset, finns de kök m.m.?

Ja, allt du kan dela med dig!!*så vore jag tacksam*

• n0va

Varför inte gifta sig utomhus, ha en mysig picknick efteråt med god mat och dryck ( alkoholfri då ) massor av plockade blommor och såpbubblor =)

*romantiskt* ;)

• Moa*

Jag kan varmt rekomendera Partille kyrka. Den är liten och super mysig. Den är från 1200-talet om jag inte minns fel.
    Värt att kolla upp!

• June20

n0va:
    det var ett roligt bröllops idé! :) gulligt o intimt spec för mindre bröllop om man har vädret med sig.

• fes

Lundbys gamla kyrka är urmysig och de har en lokal man kan låna med kök. Finns även en riddaroder som lånar ut sin lokal/stuga inte så långt där ifrån, den är jättemysig ! Lycka till !

• Fredrik B. Discjockey

Sankt Birgittas Kapell vid Klippan, Älvsborgsbron och Sjömagasinet - mysig liten kyrka i en blandning av maritim miljö och småstad. Bra val.

Råda Kyrka, Mölnlycke - lite "off" men också ett bra val. Liten, mysig och krypavstånd till restaurangen precis nedanför. Minus är väl transporter till och från Göteborg såvida inte ni och alla gäster bor i Mölnlycke.

Örgryte gamla kyrka vid Sankt Sigfridsplan - en kyrka med mycket gamla anor (1748) - har dessvärre inte varit inne i kyrkan men den verkar mysig utifrån och ligger bara två måttband från Parc la Reine Festvåning i ena riktningen och Villa Odinslund i den andra.

IOFF, "Idrott och förening" i Göteborg koordinerar den mesta uthyrningen av Idrott- ,förenings- och festlokaler, tele: 031-61 18 00.

Ni kanske skall börja i den ändan så ni hittar en lokal som inte känns "folkets hus" och sedan sondera terrängen runtom efter mysiga kyrkor.

Happy Hunting

• Fredrik B. Discjockey

oj vilken knasig röd smiley.

ber om ursäkt

skulle vara en glad gubbe:-d

Svar på tråden Litet billigt bröllop i Göteborg