• bröllops häxan

Viktnedgång till bröllopet i Augusti

Hej alla roliga, snygga, coola och helt underbara tjejer här på BT.

Tänkte försöka gå ner i vikt och vill så gärna ha kontakt med tjejer som också ska "förlora" några kilon. Hur mycket och vilken metod spelaringen roll. Men ibland kan det vara skönt att ventilera frustrationen att inte äte godis (hihi som är min stora parson då *L*) och andra funderingar och tankar som dyker upp medans man går ner i vikt. Sen så är det så skönt att få lite "pepp talk' när man behöver det, och också att ge :)

Är 33år och ska giftamig 26/8 i år med min älskling. Ska själv bli av med ca 18 kg men samtidigt skaffa 5 kg i muskler. haha. Tänkte jag. Väger nu 88kg och 70 kg är mitt mål.

Är nå´n på?

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti
  • Brud 2006

Jag hänger på! Jag gifter mig 5/8 och vill ner ca 12 kg, har blivit av med 1,5 kg på tre veckor. Jag gick med i viktklubben, tycker att det funkar bra även om jag inte går ner riktigt så snabbt som jag vill. Men jag har ju tid på mig och det är ju på ett sätt bra att det går långsamt, mer tid att vänja mig på dessa nya matvaner som jag ju givetivis måste fortsätta med om jag ska kunna hålla vikten, vilket ju är hela poängen!

Jag äter 1300 kcal per dag, mindre bör man ju inte äta om man inte vill bli av med muskler, försöker träna en del och då får man lite motionskalorier att öka på det dagliga intaget med! Vardagarna är inget problem men helgerna är kämpiga... Jag vill fortfarande kunna unna mig lite god mat och ett glas vin just för att jag inte ser det som en bantningskur utan ett nytt sätt att leva.

Vad kör du för "metod" om man kan säga så? Tränar du något?

Kul att vi är fler som har måldatum i augusti och kan följas åt på vägen!

• bröllops häxan

Brud 2006 : Hej och välkommen hit :)1.5 kg är ju jätte bra. Var med i viktklubben för ca ettt år sedan men jag tror att felet för mig är att jag körde det men hade kvar sötsuget så jag åt ju godis och gick inte ner ett enda kg ....hahaha..

Jag har kört Cambridge sen i mitten av januari men nu så ska vi åka på resa så jag "vänjer" magen med normal mat nu. Ska börja igen med den curen när vi kommer hem igen. Den funkade bra för mig tyckte jag. Jag följde inte den slaviskt utan åt på "fredag och lördag kväll" och nån fest blev det väll. :) Det som är bäst är att mitt sötsug är helt (nästan haha) bortblåst och nu blir jag mer sugen på frukt och mat istället :D

Jag trälar två gånger i veckan på ett Natulusgym. Passar mig då jag inte gillar att träna så mycket. Men där är det helt ok. Fast från börjag av Cambridge kuren så orkade jag inte pga.för lite energi, men nu funkar det som vanligt. Vad tränar du?

• Brud 2006

Hej C.T!

Är tillbaka här på BT efter helgen! Jag tycker att jag har varit duktig i helgen efter omständigheterna, gäster i fredags och två kalas i lördags (barnkalas och middag). Åt lite mer än jag borde men var och tränade (Friskis Svettis, jympa) både lördag och söndag och ställde mig med gott mod på vågen i morde. Då visar den att jag GÅTT UPP 0.8 kg sedan förra veckan!! När jag vägde mig igår (fuskvägde mig) så visade den att jag gått ner 0.3 (inte så mycket men ner i alla fall). Hur kan jag ha gått upp 1.1 kg sedan igår? Jag har inte ätit salt mat eller något annat som gjort att jag bundit vätska så det borde itne vara det. Jag vet ju dock att man faktiskt inte kan gå upp så mcyekt på ett dygn men klart man är besviken... Ska väga mig imorgon igen och se vad vågen visar då. Men nu ska jag verklgien komma igång med träningen, så ajg hoppas att det gör susen. Har megaträningsver idag efter helgens två pass så jag ska vila idag men gå imorgon. Eventuellt blir det min pilatesdvd hemma ikväll, vi får se vad muskelerna säger (just nu säger de AJ!).

Hur har helgen varit för dig? Sett några resultat på vågen? Kul att vi är två stycker här i alla fall!

• Brud 2006

Jag glömde fråga, vart ska ni resa? Jag är helt resgalen, känner mig avundsjuk på alla som får komma bort lite! Själv får jag ge mig till tåls till bröllopsresan i augusti, två veckor på Korsika!

• bröllops häxan

Då får vi peppa varandra ;)

Helgen har varit bra. Trots 85års kalas(m2b´s mormor, så söt *L*) med en mängd kakor, då inte bara på faten utan i min mage också *S*. Vägde mig i morse och jag står still på exakt 87.9 kg..hihi.. Men jag har bestämt mig att köra på kuren igen tills vi åker den 17/3. Det har gått så bra hitils så jag känner mig redo för etapp två.
    Vi ska till Budapest. Har aldrig varit där. Ska bli så skoj *L* Vi åker hem den 22´ra så det blir en "kortis". Lite nyfiken på korsika. Hur är det *L*

Men det kan vara så där med vägandet. Det beror helt på vad för mat du äter, hur bra den binder upp vatten och så. En liter vatten är det ganska lättt att binda upp, det är 1 kg. *L* Sen om man har mens så binder man också vatten, och salt gör också det. Och har man inte varit och gjort nr två *L*på länge så väger det en del också. :) Tror det är bäst att väga sig en gång i veckan för att få så exakt fingervisning om vad man "verkligen" har gått ner. Men jag vet ...*S* det är kul att se det rasa fort.

Jag blit så arg på mig själv. Skulle gå till gymet i morse och ...tja...gick inte. *vissel vissel" *L*. måste masa mig iväg i morgon. Måste!! :)

• Fröken Malm

Hej hej!

Jag har också augusti som mål, men då för min bästa kompis bröllop! (Skall vara toastmadame)

Gick förra året ner 11 kg med hjälp av viktväktarna som tillsammans med träning funkade jättebra!
    Bodde då i London och flyttade hem till Sverige i höstas......=svensk pizza, plockgodis, mammas kakor, osv, osv....
    Har nu gått upp 7.5 och grämer mig över att det fick gå så långt, nu när jag kämpat under hela förra året.

Är nu bestämd att jag ska gå ner det jag gått upp!!!!

Väger för tillfället 78.1 och vill ner 10 kg, men först och främst de 7.5 kg jag gick upp sen hemflytten!

• Brud 2006

Hej och välkommen Fröken Malm!

Jag har också kört viktväktarna tidigare, har funkat bra, gick ner 16 kg förra året, från 86 kg till 70 kg, var i utomlands hela hösten och hade då som målsättning att hålla vikten, vilket jag i princip gjorde, men sen gick jag upp 4 kg under julen... Så nu började jag för en månad sedan på 74 kg, vägen nu 72.1 kg och vill ner till 62 kg (även om jag nog kommer att vara nöjd med 65 kg också...) Är 167 cm lång.

Ska du köra viktväktarna nu också eller mer på egen hand? Jag har gått med i viktklubben, har inte råd att vara med i vv längre (student) men har stor nytta av det jag lärde mig på vv. Viktklubben funkar bra, jag har dock inte gått ner så mycket som jag "velat" men jag har varit sjuk i tre veckor och inte kunnat träna så jag hoppas att det börjar gå neråt nu när jag börjat träna igen.

Kul att vi är några stycken som har gemensamt mål i augusti!

• bröllops häxan

Fröken Malm: Kul at du vill vara med i våran tråd. Lite roligt att vi alla kör olika metoder. *L* Det är intresant att höra. Jag var med i viktväktarna för fem år sen och gick ner till 80kg (min trivselvikt, jag är 178cm) men sen så bytte jag skola och dom hade inget kvälls öppet fik utan bara en godisautomat så vipps så vägde jag 10kg mer. suck...VV Var bra men jag tänkte lite för mycket på mat. Tyckte det var jobbigt *L* Men alla är ju olika. Tränar du också? Ja, svenskt plockgodis är super :)

Brud 2006 : Ja det är superkul att vi är några stycken ju :)

• helenekl

Hej!
    C.T: Jag är oxå 33 o gifte mig samma dag....den 26/8 i år! *ler*
    Det är inte så att du med är från Östergötland?
    Ja, iaf, så jag hakar gärna på för jag vill oxå ner i vikt, men jag har ingen motivation!!!! Jag äter ganska så rätt men vill gärna ha sällskap på promenader.
    Finns det nån från Norrköping här?

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti