• Brud 2006

Viktnedgång till bröllopet i Augusti

Jag hänger på! Jag gifter mig 5/8 och vill ner ca 12 kg, har blivit av med 1,5 kg på tre veckor. Jag gick med i viktklubben, tycker att det funkar bra även om jag inte går ner riktigt så snabbt som jag vill. Men jag har ju tid på mig och det är ju på ett sätt bra att det går långsamt, mer tid att vänja mig på dessa nya matvaner som jag ju givetivis måste fortsätta med om jag ska kunna hålla vikten, vilket ju är hela poängen!

Jag äter 1300 kcal per dag, mindre bör man ju inte äta om man inte vill bli av med muskler, försöker träna en del och då får man lite motionskalorier att öka på det dagliga intaget med! Vardagarna är inget problem men helgerna är kämpiga... Jag vill fortfarande kunna unna mig lite god mat och ett glas vin just för att jag inte ser det som en bantningskur utan ett nytt sätt att leva.

Vad kör du för "metod" om man kan säga så? Tränar du något?

Kul att vi är fler som har måldatum i augusti och kan följas åt på vägen!

• Brud 2006

Hej C.T!

Är tillbaka här på BT efter helgen! Jag tycker att jag har varit duktig i helgen efter omständigheterna, gäster i fredags och två kalas i lördags (barnkalas och middag). Åt lite mer än jag borde men var och tränade (Friskis Svettis, jympa) både lördag och söndag och ställde mig med gott mod på vågen i morde. Då visar den att jag GÅTT UPP 0.8 kg sedan förra veckan!! När jag vägde mig igår (fuskvägde mig) så visade den att jag gått ner 0.3 (inte så mycket men ner i alla fall). Hur kan jag ha gått upp 1.1 kg sedan igår? Jag har inte ätit salt mat eller något annat som gjort att jag bundit vätska så det borde itne vara det. Jag vet ju dock att man faktiskt inte kan gå upp så mcyekt på ett dygn men klart man är besviken... Ska väga mig imorgon igen och se vad vågen visar då. Men nu ska jag verklgien komma igång med träningen, så ajg hoppas att det gör susen. Har megaträningsver idag efter helgens två pass så jag ska vila idag men gå imorgon. Eventuellt blir det min pilatesdvd hemma ikväll, vi får se vad muskelerna säger (just nu säger de AJ!).

Hur har helgen varit för dig? Sett några resultat på vågen? Kul att vi är två stycker här i alla fall!

• Brud 2006

Jag glömde fråga, vart ska ni resa? Jag är helt resgalen, känner mig avundsjuk på alla som får komma bort lite! Själv får jag ge mig till tåls till bröllopsresan i augusti, två veckor på Korsika!

• Brud 2006

Hej och välkommen Fröken Malm!

Jag har också kört viktväktarna tidigare, har funkat bra, gick ner 16 kg förra året, från 86 kg till 70 kg, var i utomlands hela hösten och hade då som målsättning att hålla vikten, vilket jag i princip gjorde, men sen gick jag upp 4 kg under julen... Så nu började jag för en månad sedan på 74 kg, vägen nu 72.1 kg och vill ner till 62 kg (även om jag nog kommer att vara nöjd med 65 kg också...) Är 167 cm lång.

Ska du köra viktväktarna nu också eller mer på egen hand? Jag har gått med i viktklubben, har inte råd att vara med i vv längre (student) men har stor nytta av det jag lärde mig på vv. Viktklubben funkar bra, jag har dock inte gått ner så mycket som jag "velat" men jag har varit sjuk i tre veckor och inte kunnat träna så jag hoppas att det börjar gå neråt nu när jag börjat träna igen.

Kul att vi är några stycken som har gemensamt mål i augusti!

• Brud 2006

Jag är 167 com lång, vägde 74 kg och vill gå ner 12 kg på 12 veckor, mitt måldatum är 1 maj. Vi får väl se om jag lyckas, hittills har jag "bara" gått ner 1.5 kg (på snart 4 veckor).

• Brud 2006

Jag har dragit över mina kalorier ett par gånger men den största boven har nog varit att jag inte tränat (har varit sjuk) alls förrän i lördags sedan jag gick med. Nu är jag i farten igen, går 30 min till jobbet varje dag plus friskis och svettisjympa 3 ggr per vecka. Jag hoppas att det gör susen...

Klart man är lite besviken för att det inte gått bättre, men eftersom jag har ända tills augusti på mig så känner jag mig itne särskilt stressad.

En annan grej som påverkat är att jag faktiskt itne åt så dåligt innan, jag gick som sagt ner 16 kg förra året och stod stilla under hösten (gick upp lite under julen) och är nu igång igen. Tror att det påverkar också att jag itne är så överviktig (BMI 26 just nu).

• Brud 2006

God morgon tjejer! Känner mig lite trött idag, var ute och firade 8 mars igår! Tog två glas vin men höll mig inom mina 1300 kcal, känner mig stolt! Imorse vägde jag bara 71.8, alltså 1 kg mindre, men jag skriver bara en den vikt jag har på måndagar, den ändrar sig ju som sagt heöa tiden och då är det bättre att ha en fast dag i veckan att väga sig på. Men kul är det ju i alla fall!

Inge träning idag eller igår, dock 60 resp. 45 min rask promenad. Imorgon och på lördag blir det medeljympa på Friskis!

Hur går det för er andra?

• Brud 2006

Tjohoo! Minus 2.2 kg denna vecka! Tror i och för sig att vågen spökade lite förra veckan, men det spelar ju ingen roll nu! Detta fixade jag trots att jag var på två kalas i lördags, jag skärpte mig´, erbjöd mig att köra (sparade in massor av kalorier) och drog bara över med 81 kcal på hela dagen! Lycklig!

Ikväll blir det pilates hemma (har en dvd) plus att jag utökat mina dagliga promenader från 30 minuter till 60 minuter!

Hur går det för er andra?

• Brud 2006

Vad duktiga ni är! Huvudsaken är ju att det går neråt! C.T: vad kul med tyg till klänningen, själv har jag ju redan köpt klänning, den går på men kommer att sitta så mycket snyggare när jag gått ner i alla fall 5 kg till! Jag fyndade i Paris, utfärsäljning med 75 % rabatt så det vara bara att slå till! Ytterligare en motivationsfaktor är mig själv i bikini på bröllopsresan!

Jag hoppas verkligen att det lossnat för mig nu, jag ska vara duktig med träningen, känns som att det är viktigast för min framgång! Men man vill ju att det ska gå fortare (inte fortare än 2.2 kg på en vecka men fortare än 3.7 kg på fem veckor!)

Som sagt, bra jobbat tjejer!

• Brud 2006

Hej tjeer!

Hur går det för er? För mig går det trögt, har inte hunnit träna på hela veckan annat än mina 50 min dagliga raska promenader. Idag och imorgon blir det dock jympa på Friskis.

Vägde mig i morse, har inte gått ner något under veckan, det säger verkligen hur viktigt det är med träningen, i alla fall för mig. Ska träna ordentligt i helgen så kanske man gått ner i alla fall några hekton tills på måndag!

Skriv gärna en rad om hur det går för er!

• Brud 2006

Fröken Malm: snyggt jobbat, 1 kg! Denna vecka har jag "bara" gått ner 0,3 kg, mend et är ju bättre än ingenting. Totalt 3,4 kg nu (dock många kvar...) men man ska vara positiv!

Igår var ajg uta och gick 90 minuter före frukost, kände mig urduktig! Ikväll blir det jympa, ska bli skönt! Hoppas att det blir lite mer träning denna veckan än förra, då gick jag bara på jympa 2 ggr, vill gå minst tre.

Hur går det för er andra, har det hänt nått på vågen/måttbandet?

• Brud 2006

Hej tjejer!

Det har varit tyst här i tråden! Hur går det för er? Själv kämpar jag på, går inte så fort som man skulle vilja men det går neråt i alla fall. nu har jag gått ner 4.5 kg på sju veckor, ska ner 12 kg totalt och väger då 62 kg (167 cm lång). Jag har dock satt ett mål som är ganska lågt, dvs, jag tror att jag skulle vara nöjd vid 65 kg också. Det jag väger nu, 69 kg, är det minsta jag vägt sedan högstadiet... Så min plan är att minumum gå ner till 65 kg och sedan ta de sista kg långsamt, kanske på ett halvår eller så. Det viktigaste är ju dock att jag lär mig att hålla vikten, det är ju det som är det svåra!

Kämpa på ni andra duktiga augustibrudar!

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet i Augusti