• svenska-i-usa

NuvaRing - mens i 12 dagar (hittills)...

Jag ar lite uppgiven nu, minst sagt. Satte in min forsta NuvaRing for drygt tva veckor sedan. Fick mens efter ett par dagar och nu har den hallit pa i 12 dygn och visar inga tecken pa att upphora.

Jag har tidigare haft kopparspiral, men fick ta ut den pga kramper i magen (ej i samband med mens). Kramperna forsvann och det var ju bra, men nu da?

Kommer kroppen att anpassa sig? Jag skulle sa otroligt garna vilja hora Era erfarnheter av NuvaRing. Har nagon annan liknande erfarenheter? Tror ni att det blir bra om jag fortsatter med ringen? Hjalp...

• Svar på tråden NuvaRing - mens i 12 dagar (hittills)...
  • LindyLou

Jag har haft Nuva Ring men hade inga såna monsterblödningar ö h t. Tycker ringen är ett kanonpreventivmedel! Tog ut den nyss med anledning av vestibulit men hoppas kunna gå tillbaka till den så småningom.

Eftersom ringen avger hormoner så tar det väl ett tag för kroppen att ställa om sig; de brukar säga omkring tre månader innan allt flyter på som det ska (om det gör det)

• plainol

Min kompis hade samma problem första månaden med p-ringen men det försvann sedan. Så det kan nog lösa sig!

• pickolina

Oftast beror mellanblödningar på att man får för mycket östrogen (har jag läst). Om du haft kopparspiral och nu övergått till ett preventivmedel som innehåller östrogen så får du en för hög nivå på östrogen, detta kommer at balansera sig med tiden. Vanligtvis i alla fall... Skulle råda dig att testa de tre månader som rekommenderas med alla hormonpreparat.

• Ninno - 79

Jag bytte från p-piller till Nuva-ring för några månader sedan, och har sällan varit så nöjd med något annat!! Det har funkat perfekt och jag tycker det är underbart med ringen!
    Hoppas det ordnar sig för dig, annars lär du ju behöva ta kontakt med den som skrev ut ringara åt dig...

Svar på tråden NuvaRing - mens i 12 dagar (hittills)...