• blivande fru J

svampinfektioner av pulmicort?

Jag vet att man kan få svampinfektioner i mun och svalg av att inhalera pulmicort, men finns det någon som hört talats om att man även fått svampinfektioner i underlivet av det?

Läkemedelet ska ju hamna där det ska vara direkt: dvs i luftrör och lungor och inte föras ut i kroppen, men kanske gör det det ändå?

Jag har haft sådana problem med dessa svampinfektioner i hela mitt liv, men de försvann när jag slutade helt med hormonella p-medel. Nu sen jag börjat med pulmicort är de tillbaka igen. Jag orkar verkligen inte med det här

• Svar på tråden svampinfektioner av pulmicort?
  • Nyfiken gul , nu fru

sök på www.fass.se och sök på ditt läkemedel o läs om det...

Prata med din läkare om det också och begär även att få bli ordentligt undersökt om varför du dras med svamp hela tiden.

• blivande fru J

Den här biverkningen finns inte med på listan, då hade jag naturligtvis inte frågat.

Jag har naturligtvis utretts för mina svampinfektioner, jag har ju lidit i många år. Det finns ingen medicinsk koppling som är känd mellan pulmicort och underlivsbesvär. Orsaken till min frågeställning var att jag misstänker att det finns ganska många unga kvinnor här och att flera av dem säkert lider av astma. Jag sökte andras erfarenheter, jag ville inte bli dumförklarad...

• bröllops häxan

blivande fru J: När jag läste vad du skrivit så gick det upp ett ljus för mig. Det skulle kunna stäma. Jag har astma och har så länge jag kan minnats använt polmicort, också haft svåra svampinfektioner där nere.

Bytte för ..tja tre år sen till Sylicort(osäker på stavningen *L*) OCh kom på, nu när jag läste ditt inlägg, att det var väll ungefär samma tid sen jag inte fick svamp något mer. Kan vara ett samanträffande. Eller inte *L*

Hur som hälst så kan du ju testa en annan astmaspray och se om det hjälper.

Lycka till :)

Svar på tråden svampinfektioner av pulmicort?