• Sala brud

kommer jag ångra mig?

Har fått mig en funderare.. vi planerade att ha ett enkelt litet borgligt bröllop med de närmast i familjen närvarande då både jag och min m2b inte är personer som vill stå i centrum eller lägga massa pengar på bröllopet utan istället kunna resa långt bort på bröllopsresa.
    Men nu säger min "kära" svärmor att jag kommer ångra mig, hon tror att jag senare i livet kommer se tillbaka och ångra mig att jag inte hade ett stort "riktigt" bröllop med vit klänning, håruppsättnig etc.

Finns det någon därute med erfarenhet? någon som haft ett enkelt litet bröllop och sedan ångrat sig?

• Svar på tråden kommer jag ångra mig?
  • BrudSofia

Jag har inte gift mej ännu..men när vi kom på att vi ville gifta oss och bestämde datum så hade vi tänkt oss ett litet bröllop med bara de närmaste med..ca.40 pers..barn och spädbarn med räknat i det.
    Ju mer vi tänkte och funderade så kom vi till sist fram att vi vill ha ett "riktigt", alltså stort bröllop. Och när våra föräldrar sen fick veta om båra planer så tyckte de ju direkt att det ska vara ett stort bröllop.
    Nu är inbjudningarna skickade och gästlistan är på 197 personer.

Svårt att säga om man ångrar sej efteråt, men om man tvekar så lönar det sej att fundera igenom det.
    Jag hade väl antagligen ångrat mej om vi hållit fast i våra första planer...men jag antar att det är olika för alla.

Lycka till!

•  Miss Cee

Det bästa du/ni kan göra är ju att följa ert hjärta och vad det säger er _idag_.

Vill ni ha ett litet bröllop och inte hela stora prylen så kan ni ju inte gå emot er själva för att ni _kanske_ vill något annat om en väldig massa år.

OM ni om tio år känner att ni skulle velat haft en stor fest och den vita klännigen osv. så finns det en herrans massa bröllopsdagar att fixa till en "bröllopsfest" eller förnya sina löften på. Det gör folk, det är inget konstigt med det, och människor tycker inte att det är konstigt.

Här har du faktiskt möjligheten att både äta kakan och ha den kvar =)

• anne på grönkulla

Frågan är väl hur ni känner att ni vill göra, inte vad svärmor vill. Om ni tvekar kring hur ni vill ha det så är det värt att fundera på att ändra planerna. Gör man nåt man verkligen vill, tror på och står för kan man visserligen ändra uppfattning senare men knappast "ångra sig". Men det ska vara er dröm, inte svärmors, som ni förverkligar.

• Nyckelpigan

Hej!

Jag kan inte tala för mig själv , men jag har en granntjej som faktiskt ångrade sig.

I hennes fall hade de bestämt en enkel borglig vigsel. Den dagen hon går för att leta en finare festklänning att ha på vigseln så hänger biträdet på henne en brudklänning som hon sedan vägrade släppa. Hon blev förälskad i den direkt och köpte den. När hon var hos frissan och skulle göra håret frågade frissan om hon inte ville få det smyckat. Granntjejen svarade att hon inte hade köpt några accesoarer varvid frissan lämnar salongen och springer in på närmaste blomsteraffär och köper blommor till håret.

På bröllopsdagen så står hon i en vacker brudklänning och vackrare i håret än någonsin. I dag säger hon att om hon fick göra om allt så skulle hon gifta sig i kyrkan med allt som hör därtill.

Hon kände sig så fin och speciell att den borgliga vigseln la lite sorti på stämning hon kände.

Nu finns det självklart massor av fina och underbara borgliga vigslar, men som TS efterfrågade så finns det de som ångrar sig efteråt.

• Lady Marmelade

Även om du har ett litet bröllop så kan du fortfarande ha en vit drömklänning och fantastisk håruppsättning osv

Svar på tråden kommer jag ångra mig?