• Milka

Rosaceaproblem

Jag har problem med Rosacea sedan ca 1 år. Har varit hos flera hudläkare och ätit olika antibiotikakurer under totalt ca 4 månader. Tyvärr så visade det sig att jag är jag allergisk mot Tetracyklin, så den kunde jag bara ta 2 dagar. För närvarande smörjer jag mig med Finacea. Det har jag gjort i 2 månader och jag tycker att det bara blir sämre. Hur smörjer ni er? Enligt min läkare ska man bara smörja sig där det finns utslag. När jag gör det så får jag nya utslag runt det område jag smort. Är det inte bättre att smörja hela kinden till exempel på en gång, dvs även där det inte finns utslag för tillfället?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Rosaceaproblem
  • wiicked

Excuviance!! Googla på nätet :) Har hjälpt mig mot acne

• miss_M

Hej!
    Jag använde Finacea ett tag men inte varje dag som jag blivit ordinerad. Hade mest problem med rodnad inte utslag.
    Tror inte det är någon fara om du tar ett tunt lager över hela ansiktet, det gjorde jag ibland.

Frågan är om du tål Finacea så bra om du tycker att det blir sämre? Rätt vanligt att rosaceapatienter är överkänsliga mot det.

Har du provat något annat som metronidazol el svavelkräm?

Tvivlar inte på att Exuviance säkert är bra men var försiktig om du ska testa det & gå till en hudterapeut som har stor erfarenhet av att behandla just Rosacea.
    Många får sina problem av just syror som aha,glykol, pha.
    Ofta är det som funkar mot akne det som triggar sjukdomen Rosacea.

• Milka

Hej!

Tack för tipsen!
    Jag ska prata med min hudläkare om krämerna ni rekommenderat.

Svar på tråden Rosaceaproblem