• Rocaza

76brud se hit!!!

Vi ska också ha vår fest på ett slott likt ert! Blev otroligt inspirerad! lusläste i en annan tråd att ni bla. hade chokladkartonger på rummen osv. Vad hade ni för choklad? Och vad hade ni för information på rummen?? Gav ni några andra gåvor typ choklad till middagsgästerna?

Ja frågorna är många!

• Svar på tråden 76brud se hit!!!
  • 76Brud

Rocaza:

Hejhej! Då ska vi se om jag kan svara på alla frågorna!

Chokladkartongerna beställde vi från Calligrphen (eller om det heter Romance)
    www.romance.se/senet/index.aspx&Lang=sweden&PC=34575

Vi hade våra namn och datum med silvertext. Chokladen inuti var helt enkelt rosa och lila chokladkulor (de där stora) från karamellkungen. Hade tänkt att göra egna men tiden blev för knapp .

Sedan skrev vi ett personligt kort till varje par/gäst. På rummen låg även ett informationsblad. Vi skrev det i ABC-variant. Tänkte att det kunde vara bra eftersom gästerna bodde i olika hus runt slottet. Om du vill kan du maila på carinthomas@spray.se så kan jag maila ett ex. till dig.

Eftersom alla utom 2 personer sov över så gav vi inga andra presenter till gästerna. Vid middagsbordet fick alla ett festprogram med deras namn på men i övrigt inget.

Vi hade även fruktkorgar och chokladkartonger i olika hallar i de olika husen.

Har du fler frågor är det bara att maila eller skriva!

• Rocaza

Tusen tack för hjälpen! era bilder var underbara och så välkomponerat allt verkar vara!

Har även mailat dig!

• Grisaknorr

76Brud

Var hittar jag bilderna på ert bröllop som Rocaza pratar om ?? Jag blev så nyfiken

• Grisaknorr

Hmm...bilderna i länkarna ovanför ?? *haha* Inte så snabb i tankarna ikväll *s*

• Soffan29

76 brud!

Vilket fint diadem/tiara du hade. Var har du köpt den???

//Soffan

• 76Brud

Soffan29

Jag verkligen älskar min tiara (eller ska man kalla det diadem..? ) Det är många som frågat vart det kommer ifrån så kolla i den här tråden så har jag svarat på det till en annan brud:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1511670.html

Lycka till!

• Grisaknorr

76Brud

Tack
    Himla fina å vackra bilder !!!

• amorin

Vad roligt att ni var på rockelstad, vi funderar också på att vara där.

Har massor med frågor, hoppas du orkar svara på en del i alla fall.

Stolsöverdragen, finns dem på plats eller har ni köpt dem själva? Använde ni det poslin som fanns på plats? Hade ni catering?

Hur många gäster hade ni?
    Hur mycket fick ni betala för att hyra slottet?

• 76Brud

amorin

Klart jag hjälper till! Stolsöverdragen var helt enkelt lakan som knytits runt stolarna.

Ja, vi använde deras porslin. Vi använde Tina som kock se mer i den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1398557.html

Vi var 85 personer och Rockelstad kostar olika beroende vilka utrymmen man vill ha + att man betalar för varje person som sover över. Det är ganska dyrt tyvärr men vi tyckte att det var värt det med den fantastiska miljön. Gå in på Rockelstads hemsida och maila Fredrik så får ni ett kostnadsförslag beroende på vilka hus ni vill hyra och hur många gäster som sover över.

Har du mer frågor så säg bara till!

Svar på tråden 76brud se hit!!!