• jennie27

preventivmedel

Man hör hela tiden en massa skräckexempel på vad personer råkat ut för när de ätit olika sorters p-piller..har faktiskt aldrig ätit det och är ganska rädd för alla möjliga biverkningar efter de skräck-exempel som man hört talas om..nu undrar jag om det finns någon som upplevt POSITIVA saker med just sitt preventivmedel( främst av p/minipiller eller stav)..det är ju väldigt individuellt hur det påverkar en men vore en lättnad att höra om positiva erfarenheter så att det inte känns som att man är på väg till en avrärttning när man ska skaffa nytt p.medel ...
    jennie

• Svar på tråden preventivmedel
  • Nyfiken gul , nu fru

Jag har haft kopparspiral i flera år och har bara positivt att säga om den... inga biverkningar så vitt jag kunde bedöma och har bara goda omdömen om den..

Ätit p-piller i himla massa år och varianter också o har bara gott att säga om det också.. Visst gick jag upp i vikt av en sort men DET spelade mindre roll faktiskt så länge jag var skyddad mot graviditet..

• Katrin83

Jag har använt Cilest 28 i 6 månader och är bara nöjd! Förutom att i början fick jag lite blödningar i en vecka, annars så var det bara bra.
    Tyvär glömmer jag ofta bort tabletten därför planerar jag nu byta mot staven.

• Malin22

Åt Follimin i flera år och tycker att de är rena mirakelpillerna. var en PMS-kossa med mensvärk som tvingade mig att vara hemma varje månad men när jag åt p-piller hade jag inga besvär över huvud taget, jag slutade t.o.m. få munsår. Helt fantastiskt!
    Sen ska jag säga det som min barnmorska sa till mig: Det västa som kan hända är att man kan få en blodpropp och det får man bara om det ligger i släkten. Dessutom är risken tre gånger så hög när man är gravid än när man äter p-piller. Och ingen tvekar ju till att skaffa barn pga blodproppsrisken.

• LindyLou

Jag har haft NuvaRing som är suverän. Har trivts jättebra med den (har förstått att smärtan jag känt beror på vesibulit så jag har tagit ut den nu dock).
    Läs gärna på www.nuvaring.se - där kan du även "provklämma" på ringen. Eftersom den sitter så strategiskt placerad är hormondosen lägre än i traditionella piller och man behöver heller inte komma ihåg att ta ett piller varje dag. Jag var jättenöjd med den!

• jocelyn

Använder Yasmin sedan ca 5 år och tycker de funkar klockrent. Nästan ingen mens, knappt nån mensvärk, ingen påverkan på vikt eller hud dvs jag känner mig precis som vanligt men har ett mkt pålitligt och bra preventivmedel.

• Swing

Har haft kopparspiraler i snart 28 år och alltså bytt ut dom ett antal gånger. Jättenöjd!!!

• Lady Marmelade

Har andvänt minipiller (mini-pe) i många år. Visst har jag haft en del biverkningar som humörsvängningar, ömma bröst ect men det positiva är att jag har blivit av med mensvärken och att mensen är mycket mer regelbunden samt mindre blödning än innan jag tog piller. Hur man mår och reagerar är ju väldigt individuellt så det är väldigt svårt att säga att det ena är bättre än det andra.

Svar på tråden preventivmedel