• JagoMellivelli

Budget mellan 10-15000

Hur har ni planerat eran budget och ni som gör egen mat och dryck hur mkt kommer de gå på för er? om ni tänkte va i en lokal osv... (för er som gifter er borgligt)

Jag tänkte bjuda runt 35 pers och vill ha lite idéer..

skulle vara tacksamt :)

• Svar på tråden Budget mellan 10-15000
  • Penny J

Vår budget ligger lite högre. Typ 40000. Men vi ska ju bjuda dubbelt så många som ni också. Tänker köpa sprit från Tyskland. Det blir väl några tusen. Ska beställa buffé som kostar 120 kronor/person samt göra lite egen mat och ha på buffén.

• GithKat

Vi är ca 60 pers och med maten kommer det gå på ca 25 000 vi lagar maten själva och har valt en billigare lokal. Det dyraste förrutom kläderna och ringen, är maten och alkoholen.. (nu betalar svärmor vår mat så vi räknar totalkostnad för bröllopet ca 18-20 000) Vi har även valt bort fotograferingen av ett proffs och låter istället en mycket duktig vän fota oss. Hade vi bokat en fotograf hade man nog fått räkna till minst 5000 till på kostnaderna. I övrigt gäller det att fråga vänner om hjälp och kanske välja begagnat istället för nytt där man kan.

• JagoMellivelli

jag hittade en tråd här på BT och det var en tjej som hade skrivit en buffé för 4000 inkl dryck för 80 pers... så jag antar att man halverar detta så blire 2000 för 40 pers eller va säger ni? :)

• Lady Marmelade

Jag tycker det låter väldigt billigt med 4000 ink dryck för 80 pers. Det låter nästan omöjligt faktiskt.

• Penny J

Ja jag håller med lady marmelade. Hur är det möjligt?

• JagoMellivelli

ja, jag vet inte.. men nu när jag tänker efter så såg jag inte vart dom hade räknat in drycken?? lr vad dom hade för dryck överhuvudtaget men om ni vill så kan ni få inlägget som hon skrev de på? :)

• Lady Marmelade

Även om man inte tar med drycken så låter 4000 i mat för 80 personer otroligt billigt.

• Penny J

Ja... Jag börjar undra om de inte menade 40 000 i den där tråden du skrev om Jago...

• JagoMellivelli

kanske.. vill ni se den eller? :)

• caprea

det är bara att gå in på den andra tråden... i december ordnade jag + några till Nobelfest i kyrkan för ca 80-90 pers... maten där gick på ca 3000 med dricka (iofs bara cider) men vi fick mycket mat över och till bröllop så har man kanske lite finare men jag tror ändå att man kan komma undan med 4-5000kr mat till 80 pers exkl. vin/sprit...

• JagoMellivelli

du har inte listan/recepten på maten och hur mkt dricka som du gjorde till nobelfesten?? vore kul att kunna göra de, 3000 är ju ingenting.. speciellt eftersom jag ska ha dubbelt så lite gäster :)

jag har länge undrat.. vad menas med exkl. hehe ?!

• GithKat

Ink = inklusive (inräknat i priset)
    exkl = exklusive (utöver priset)

• caprea

Githkat : Tack för att du va min sekriterare och svarade ;)

JagoMellivelli : jag ska försöka hitta listan på allt vi hade med... blir kanske imorrn lr på måndag...

• JagoMellivelli

caprea

Ok, tack så jättemkt :) de är jättesnällt av dig

Svar på tråden Budget mellan 10-15000