• SpookysKira

Vad kostar era blommor?

Hade ett mote med floristen idag, och bestamde hur alla mina blommor skulle se ut och sa vidare.

Mina blommor ar rosa Rosor, Nejlikor och Liljekonvalj...

Sa 5 tarnbuketter, min bukett, M2b's , marskalkars och best man's boutonnierer (6st), Familjemedlemmarnas corsager/boutonnierer (10st), en kast bukett, brudnabbens blomsterkrans, 2 stora altar dekorationer, 8 mindre blomsterbuketter for altargangen, 3 stora bordsdekorationer och 15 mindre bordsdekorationer, samt tyll, parlor och rosen blad till tartbordet gick pa $1150, ca 9200 SEK.

...hur mycket gick ert blommiga kalas pa? Kanner mig sa fattig helt plotsligt :(

• Svar på tråden Vad kostar era blommor?
  • Mitt hjärta är hemma

Har tänkt att lägga sammanlagt max 300 kr på blombukett till mig, ev till tärnan och corgage till herrarna.
    Shoppar blommorna själv på Hötorget. *inte så kräsen, måste inte vara lyxklass, blommor är så vackra att det inte kan bli hur fel som helst resonerar jag*

• riikka

på hötorget gör dom färdiga brudbuketter med.. jätte billiga om man jämför med blomsteraffärer. En som jag var och frågade hos hade jobbat i blomsteraffär för 5 år och hon lovade göra min ganska avancerat brudbukett som är droppformad för 800kr.. och blomsteraffären ville ha 2600kr för exact samma bukett .. så jag satsar på hötorget jag med!

• Strumpan.

Min bukett (ca 25 stora rosor) och min tärnas bukett och 2 näbbbuketter kostar 600 kronor ca!

•  Miss Cee

För alla de blommorna så tyckte jag att du fått ett vettigt pris. Vilka mängder av blommor =)

Själv kommer vi att köpa blommor till en brudbukett, en liten tärnbukett + 2 corsager, sen gör en släkting dem. TÄnker lägga max 1000kr på det.

Till bordsdekorationer blir det nog tulpaner, eftersom jag älskar det. Inte så dyrt med några knippen. Kyrkan får klara sig utan extragrejer, församlingen håller ju ändå med blommor till altaret.

• Janiz

Jag ska ha några kallor, mina tärnor ska ha en varsin kalla, corsage ska vi inte ha vi kör med endast servett.

Herrgården fixar kallor på bordena, likaså bageriet kallor på bakelse ställningen.

• Tusenskona

Två tärnbuketter, en brudbukett, två corsage samt 10 kvistrosor kommer jag betal 2400:- för. Affären ligger i samma hus tycker det är skönt att den är nära.

Jag kommer att ha rosor, ranunkel och kallor, pärlor och mkt glitter.

• SpookysKira

Jo, det ar val en masa blommor, iofs...Ah, det far helt enkelt vara vart det, man giftersig bara en gang, forhoppninsgvis

• frostybride

Jag betalade 600 kr för min brudbukett som var en jättefin bukett med rosor och lite andra röda, vackra blommor och dekorationer

Min tärna kände floristen som band den så därför fick jag den till rabattpris

• loppalina

Jag betalade 650 kr för min bukett och 3 corsage. Buketten bestod av kallor, rosor, texasgräs, grönt och glasstenar :)

• Bluebride2006

den jag helst vill ha kostar runt 2000:- men vill inte lägga ut så mycket. Den andra jag har tittat på kostar runt 1000:- önskar att jag hade nära till hötorget, men jag har flyttat från sthlm. och här finns inga blomsterhandlare på torget. Jag har en florist till som jag ska prata med.

• Penny28

Min mammas väninna har en handelsträdgård så de ska hjälpa oss med alla arrangemang. Lånar ut blommor om vi tycker det ser tomt ut nånstans i festlokalen, lämnar tillbaka dagen efter. Kommer inte att kosta mer än 1500 till lokalen. Buketten ska jag beställa på en blomsteraffäär som jag gillar, av en yngre tjej med massa häftiga ideér.
    Kommer nog att landa på 3000-3500 :-

• Penny28

Sammanlagt alltså, för alla blommor...

• Miss Tess

Tänkte ha en bukett med ca 5 vita kallor thats it. Brudgummen skall inte ha och stället vi skall vara på ordnar callor till borden.

Svar på tråden Vad kostar era blommor?