• Moulin

Lägga upp bilder på Köp och sälj?

Jag skulle lägga ut en annons på köp och sälj, men kan inte lägga ut någon bild!! Jag kommer så långt att jag kan bläddra bland mina bilder och välja en, men sedan hittar jag ingen knapp för att liksom lägga ut bilden. Om jag bara okejar annonsen i det här steget kommer inte bilden med. Vad är det som blir fel?

• Svar på tråden Lägga upp bilder på Köp och sälj?
  • HelleBelle

Den är antagligen för stor. Kolla kb och pixlar. Så kommer den säkert med sen.

• Moulin

Nej, det är inte det heller! Nu är den så liten som drygt 9 kb (de får vara 40), och den är 214*144 pixlar (får vara 550*600). Jag begriper inte vad felet är!

• HelleBelle

klickar du på ok? efter du valt bilden. Du kan nog också dubbelklicka på bilden.

• Moulin

Jo, alltså jag kan ju välja den, så att adressen hamnar i den där rutan på BT-sidan. Typ som man gör då man bifogar filer i mail. Först väljer man vilken fil man ska skicka med men sedan måste man ju liksom trycka OK eller liknande så att filen ska föras över till mailet, och det är just det - att få den valda bilden att komma upp i annonsen... Om du förstår?

• HelleBelle

Ja men när du är klar med det (första delen klickar du längst ner där det står spara ny annons. Sen visar den sig i nästa steg. Där du förhandsgranskar.

Gör det inte det och du kollat både kb, att det är rätt format tex: gif, jpeg, och att den har rätt pixlar då vet jag inte vad det är för fel.

• Moulin

HelleBelle: Nu har det fungerat! Tack för all din hjälp, men jag tror att vår dator bara hade fått en släng dum-i-huvudet. Jag testade en sista gång och gjorde PRECIS som jag hade gjort flera gånger innan, och då fungerade det helt plötsligt. Eller så gjorde jag något magiskt själv, vad vet man. Nu funkar det i alla fall, så jag är glad och nöjd. Tack igen för dina försök till hjälp!

• *BlushingBride*

För mig blir det oxå fel! Det står att den ska vara inlagd men det är bara blankt på bilden

Svar på tråden Lägga upp bilder på Köp och sälj?