• Julibrud - 06

Betala själv?

Så sitter man här snuvad på konfekten känns det som. Varken mina föräldrar eller hans står för någonting! jo förresten mina kunde sträcka sig till att betala tärnans (!) kläder. Kännns som det kvittar, är man otacksam då? Vad är vanligast idag? kanske är jag gammalmodig?

• Svar på tråden Betala själv?
  • Fru Cinderella

Våra föräldrar ska inte betala någonting heller o det förväntade vi oss inte heller. Vi sparar o betalar själva.

• Nett@n

Alla tycker och tänker olika. Själv anser jag att det är vi som gifter oss och därför betalar vi själva för det. Men vi blev otroligt tacksamma för ett bidrag som hans pappa erbjöd sig. (Det var väldigt litet).

• Virginia

Mina foraldrar har inte erbjudit sig att betala nagonting. Min sambos foraldar erbjod sig att betala fotografering, men drog tillbaka erbjudandet da de horde hur vad var fotograf kostar

• Delicatoboll

Vi vill & ska betala själva!!!!, är ju vår dag.

Jag tycker att det är dåligt att förvänta sig att föräldrarna ska betala, det är väl mer än snällt att iaf erbjuda sig att betala för tärnans kläder

• Virginia

Det finns en valdigt stor fordel med att betala allt sjalva - NI BESTAMMER!

• Gabbies

våra föräldrar ska inte betala något.. varför skulle dom behöva betala för vårat bröllop???

• Dorothy

När det blir dags för bröllop förväntar jag mig inte att varken mina eller hans föräldrar ska betala någonting alls. Visst skulle jag bli överlycklig för bidrag, men det är inget som jag räknar med.

• L+J

Vi utgår också från att stå från allt själva. Får vi något bidrag tackar vi och tar emot, men vi räknar inte med det.

Virginia, blev lite nyfiken när jag såg att du inte har ett svenskt tangentbord. Du bor möjligtvis inte i Virginia, USA? Gör jag nämligen :) Fram till maj iaf.

• Skivbaren.nu

mina föräldrar betalar allt dricka.
    De var inget vi förväntat oss eller så, utan de var de som ville vara med och betala en del, och tyckte att all dricka skulle de betala.
    De har sagt att om de kunde och hade bättre ekonomi skulle de gärna varit med och betalat mycket mer.
    Men vi hade inte räknat med nått bidrag alls. utan de är ju våran dag. däremot så är jag glad för den hjälp vi får med många andra saker som folk i vår närhet erbjuder sig.

• Bernövall

När jag och min sambo bestämde oss för att vi skulle gifta oss sa vi att vi spar ihop så mycket pengar det kommer att kosta. Den främsta anledningen är att då kan ingen komma och säga vad vi ska lägga pengarna på och inte. Sen är det ju vi som ska gifta oss och ingen annan. Om våra föräldrar känner att de vill hjälpa till med pengar så är det bara en bonus, inget vi räknar med.

Svar på tråden Betala själv?