• Lurline

Det här med tandkräm på finnar

Ja, jag undrar om det funkar med tandkräm på finnar för att torka ut dem? Eller finns det något annat husmorsknep att ta till? Har inga uttorkande medel hemma just nu och har en sån irriterande finne jag skulle vilja bli av med, men den går inte att klämma.

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Det här med tandkräm på finnar
  • isan

Jag köra alltid på det och funkar ganska bra!

tandkräm är ju lite bakteriedödande oxå...

• Lurline

Tack, ska ta och testa det när jag går och lägger mig ikväll.

• Delicatoboll

För mig funkar det

• Strumpan.

På mig brukar finnarna bli ännu rödare med tandkräm så jag använder clearasil täckstift. Fast jag tar på ovanligt mycket, då brukar finnen gå bort snabbt.

• Fru Villa Solglimt

Jag brukar ta på tandkräm på kvällen och sedan sova med det. På morgonen tvättar jag bort det med vatten. Sedan är den inte långvarig - såvida jag låter bli "skorpan" :D

• Hm..

För mig fungerar det då och då. "Nya" finnar fungerar det inte på, då blir de större men de som redan är lite torra går det ganska bra på. Men det år så jag upplever de, annars brukar jag dutta lite citron (svider som f*n), eller honung eller en leransiktsmask när finnen är ny. Det blev jag rekommenderad av en hudterapeut faktist :)

• redngold

Tandkräm funkar jätte bra för mig!

• Lurline

Tack tjejer för alla svar. Jag gjorde så att jag stoppade på tandkrämen på kvällen och sov med den. Det funkade bra på så sätt att det liksom drog ut finnen och fick den att mogna, så den var lätt att klämma bort dan efter.

Svar på tråden Det här med tandkräm på finnar