• Fru Cinderella

10.000 - 20.0000 budget

Våran budget har krympt lite.. o nu undrar jag om ni andra som ska ha den budgeten har några tips.

Hur har ni utformat allt?

Eller finns det kanske någon gammal tråd att tillgå?

• Svar på tråden 10.000 - 20.0000 budget
  • Petronella i från Plaskeby

Det enda som vi köpte var maten, spriten och frimärken. Allt övrigt fanns "gratis" att tillgå, alltså i vänkretsen på något sätt. Vår budget var 5.000 kronor för 40 personer.

Inbjudningar: Kopierade
    Kläder: Ur garderoben
    Hår och makeup: Själv
    Ringar: Förlovningsringarna
    Blommor: Plockade
    Mat och sprit: Lagade själv (3 rätters)
    Lokal: Hemma
    Sång och musik: Pappa och kompisar
    Foto: Svågern
    Vigselförrättare: Kompis
    Bröllopsresa: Nej
    Morgongåva: Nej

• MillonTrillon

Våran budget kommer att vara på 20 000 kr och jag försöker dra ner på en massa. Kommer högst troligen att printa ut inbjudnigar och festprogrammet mm. Min mamma gör tårtan (stolt), kommer att ha bröllopet på sommarn = plocka blommor. Kommer inte att ha någon fotograf utan kommer att ta själv med digitalkamera. (nästan alla vi bjuder har digi), kommer att satsa på en portion/buffe. Kommer att spela in musik på MP3 och spela.( kan kanske övertyga min syster o hennes man att spela o sjunga lite) hehe.. Det som tyvärr kostar e ju maten o drickat (alkohol). Vi kommer att ha runt 40-45 pers och jag ska banne mig klara det på en 20 000 krs budget + lite sånt som man köper utanför bröllopsbudgeten. Lycka till och jag tror nog att man kan få en RIKTIGT fin fest för 20 000 kr. Detgäller bara att vara uppfinningsrik!

• Fru Cinderella

Jo jag jobbar på o vara uppfinninsrik.. men alltid kul o läsa andras :)

Maten är okej för vår del.. har hittat en buffé för 3000:- för 50 pers.. det är alkoholen som är det stösta probelme.t

• mammahappy

Att åka till tyskland och handla alkoholen kan ju vara en idé. Då kommer man ju lite billigare undan i alla fall.

• mammacatta

om alkoholen kan jag säga: vi bjöd mer än vi tänkt, men d blev bara bra. annars hade vi en bar med självkostnadspriser. vi hade tänkt bara bjuda på skumpa och vin, men nu blev d inte så. tur det: d blev mycket roligare gäster så...

• Fru Cinderella

mammahappy

Men sen kostar ju resan till tyskland. Plus att jag tycker om tanken på att kunna sälja tillbaka det som inte går åt.

Men ja det är en tanke

• MissRodriguez

jag har hört så mkt om att så många säger att man ska åka till tyskland och köpa sprit här på BT men nästan alla jag känner säger att man inte tjänar nånting på att ¨åka till tyskland, tänk, resan m.m då blire lika mkt typ

• Maria_

MissRodriguez

Det går speciella bussar från bland annat Göteborg som åker till norra Tyskland över en dag i princip. Kostar 500:- tur och retur och då stannar man på tre butiker som säljer alkohol. Vet inte vard företaget hette som man åker med, men det finns trådar här kring det.

Så betalar man bara 500:- för resan så lönar det sig absolut.

• 79a

_cinderella_:vart i sverige ska du gifta dig, ditt pris för buffé gillade jag, vad är det för sorts buffé, kanske kan hitta ngn i malmötrakten som kan ge mig det priset.

• Nickedockan

Vår budget ligger nog nånstans mellan 10 och 20 000 kr skulle jag tro (90 gäster).. Vi satsar på att göra en ekonomisk buffé, dom som vill i släkten hjälper till!, fina tips i Cinderellas "lånade" buffé! Alkohol köper vi nog i Danmark eller Tyskland eftersom vi bor hyfsat nära. Jag ska köpa en billig klänning i en "vanlig" butik, dvs ingen bröllopsbutik. Sambon ska ha den kostym han redan äger. Trädgårdsbröllop, dvs ingen lokalhyra (lånar tält), en kompis ska göra buketten, i övrigt blir det nog de blommor och blader som finns (i augusti). Inbjudningskort har jag gjort själv, köpt lite finare papper och skrivit och klippt och klistrat för hand. Det blir nog något liknande med placeringskorten och festprogram.

Jag känner mig helnöjd med vår lilla planering, tror att det kommer att bli superfint! Man kan göra massor utan att det kostar skjortan, det är jag säker på!!

• Fru Cinderella

79a

Vi ska gifta oss i Linköping och ja Nickedockan buffén är från en annan tjej här på BT. Den är alltså hemlagad och allt serveras kallt.

Svar på tråden 10.000 - 20.0000 budget