• MrsCanavan

ni som gift er - vad blev slutsumman??

Vad blev slutsumman och vad fick ni för pengarna?

• Svar på tråden ni som gift er - vad blev slutsumman??
  • lejlej

11300 + tackkort som inte är gjorda ännu. Då hade vi kort sagt ett dop som vi vigde oss på. Ringen kostade nästan 8000 av de pengarna, klänningen fick vi och även maten.

• lejlej

rättelse: Ringarna kostade nästan 9000, och då gjorde vi om förlovningsringarna oxå.

• mama2

Jag är inte gift ännu men alla kostnader är bekräftade så bröllopet kommer gå på 90 000kr inklusiver ringar, klänning, rubb och stubb för 80gäster.

• Lady Marmelade

Bröllopsresa 40 000
    Klänning 6000
    Underkläder 1500
    Ring 10 000
    Skor 1000
    Middag inklusive all dryck 30 000
    Blommor 1000
    Fotograf 2500
    Egengjorda tryckasker 1500

Vi var 60 personer. Hamnar på ca 93 000 totalt.

• MrsCanavan

Lady Marmelade , vart och hur hålls festen? Hur fixar ni mat och dryck?

• orkidè_bruden2007

Vårat landade totalt på ca 24000:- och då är detta inkluderat:

* min klänning (´med underkjolen)
    * min mans kostym
    * fotograf, fick ca 100 lösa kort o 40 tackkort
    * lokalen vi gifte oss i
    * underkläder till mig (fyndade en jättesnygg korsett på ebay för 350 kr)
    * mousserande vin efter vigseln
    * håruppsättning + makeup
    * hotellövernattning
    * middag för oss och våra gäster (hade 6 gäster som vi bjöd på julbord på restaurang)
    * brudbuketten + tärnbuketten
    * pianist (var lite dyr men väldigt proffsig)
    * ringarna
    * ändringar av klänning hos sömmerskan
    * inbjudningar/tackkort (gjorde vi själva)
    * smörgåstårta som vi bjöd på hos ett par släktingar som av ålder inte orkade ta sig till själva vigseln men som vi hälsade på dagen efter

Vet att det är något jag glömt
    Men i stora hela så var det väl detta

Tårtan bakade min tärna som bröllopspresent åt oss.

Mina skor fick jag som bröllopsgåva av min mormor.

Corsagen var också en gåva från min tärna till min man (de är arbetskompisar).

Vi fick bröllopet filmat gratis av ett företag i Göteborg.

Min tärna ställde upp som solist.

• Mrs W - no longer 2b

Vart brollop exkl resa, ringar och morgongavor gick pa ca 230.000 kr, men vi gifte oss borgerligt, sa lokalhyra, musiker och utsmyckning av vigsellokalen ingar i den summan tillsammans med middag, klanning, har och smink, overnattningar, fotograf, DJ, transporter etc. Den enskilt storsta utgiften var middagen pa Operaterrassen med 85 gaster, som gick pa 130.000 (champagne och snittar, forratt, varmratt, dessert, genomgaende bra viner, tarta, kaffe och avec, bar efterat, forlangning till kl 3). Det var vart varenda krona!

• Lady Marmelade

Festen hade vi på mina svärföräldras släktgård nere i Blekinge så det blev ingen lokalhyra. Sedan tog vi dit en cateringfirma som fixade all mat. Dryck köpte vi på systemet.

• ice13

Vårt bröllop hamnade på ganska precis 100000 kr. Bröllopsresan är inte inräknad, vi har inte kommit iväg ännu!

• Oskars fru

ice13:
    äntligen hittade jag dig!
    Visst beställde ni klänningarna via nätet? Från USA? Vad kostade era tärnklänningar och hur var det med frakt, tullar och hur länge tog det hela? Hur visste ni vilka storlekar ni skulle beställa?

Ursäkta att jag lånar tråden till dessa frågor!

Svar på tråden ni som gift er - vad blev slutsumman??