• JB/79

Hudslipning/Kemisk peeling

Jag har "problem" med acneärr, inga djupa ärr utan mest rodnader och några ojämnheter. Nu funderar jag på att göra en hudslipning eller en kemisk peeling...Är det någon som har gjort något liknande? Vad är det för "återhämtningstid"? Är man röd i ansiktet flera dagar? Hur länge måste man hålla sig borta från solning o.dyl.? Kan ni rekommendera något ställe? Måste man gå flera gånger (svårt att säga beroende på hur allvarligt det är förstår jag)? Vad kostar det?

• Svar på tråden Hudslipning/Kemisk peeling
  • Marpan

Vill också veta så jag *puffar upp*

• Agatha

Hej!

Jag vill bara varna lite. Jag har också velat göra en hudslipning. Var och pratade med en hudläkare om detta för några dagar sen. Hon berättade att en slipning alltid kan få ett dåligt resultat, speciellt om fel person utför den. Det kan bli fel med pigmentet, antingen för mycket så att man blir fläckig eller för lite så att man får vita fält. Om ärren är jättebesvärande så kan det så klart vara värt att pröva ändå, jag vet inte hur vanligt det är med problem vid slipning. Men jag vet att de flesta ärr försvinner med tiden, det är groparna som kan vara bestående. I ditt fall så tycker jag absolut att du ska vänta! Det kan ta lång tid, jag tror att de röda märkena brukar försvinna på ett år. Prata i alla fall med en hudläkare som inte kan tjäna pengar på att du gör något ingrepp innan du gör något.

Svar på tråden Hudslipning/Kemisk peeling