Grönt eller rött te
Är det någon som vet om grönt eller rött te är nyttigast?
Trodde rött var det men i 'Du är vad du äter' pratar hon bara om grönt.
Är det någon som vet om grönt eller rött te är nyttigast?
Trodde rött var det men i 'Du är vad du äter' pratar hon bara om grönt.
Grönt te är bra om man vill åt antioxidanterna + en massa andra bra ämnen.
Rött te är bra innan man ska gå och lägga sig för det innehåller inget koffein och är inte vätskedrivande. Rött te är egentligen inte ett te från tebusken utan blad från den afrikanska rooibosbusken.
Jag tror att båda är nyttiga, rooibos är ju dock egentligen inte ett te utan en tisane (örtte) och innehåller därför inte kaffein. Sedan finns det ju vitt te, som också ska vara väldigt nyttigt
Jag har för mig att jag har läst att rött te också innehåller en massa antioxidanter!?
Är allt grönt te bra? tänker på tex. Ica maxis lösviktste. Dom luktar så gott och det känns som att det inte är de som är nyttiga.
Te öht är bra, även svart te. Det innehåller antioxiadanter och fluor. Vitt te har jag bara provat dom här nya tepåsarna och tycker det är supergott!
Läste i någon tidning (kommer dock inte ihåg vilken) att man inte ska dricka jättemycket grönt te när man väntar barn, eftersom det kan hämma upptaget av folsyra. Huruvuda det stämmer vet jag inte, jag tänker fortsätta dricka som vanligt. Jag tar ju ändå tillskott av folsyra nu när jag är gravid...