Nu är vi äntligen gifta
JA, då var man gift!
Brölopet var den 25.e feb och och vilken härlig dag det var. För min del började förberedelserna kvällen innan. Jag åkte hem till mamma, där ett långt och härligt bubbelbad väntade på mig. tända ljus och och vin för att slappna av. Efter badet väntade en massös också i syfte att få mig att lämna att planeringsstress bakom mig.
På kvällen bjöd jag in mina systrar och mina bröders flickvänner för att kunna spendera lite tid med de ensklit och prata av mig lite, och kanske även få råd från veteranerna. Tärnan var förstås oxå på plats Efter lite god mat (mammas) dök det upp en tjej som fixade mina naglar. Under tiden hon höll på kunde jag prata med alla och försökte få in stämmningen.
Måste säga att det var lite lyxigt att skämmas bort på det sättet. Min m2b satt hemma med sin bästman och försökte samla sig, vilket tydligen var lättare sagt än gjort.
På själva dagen vaknade jag 6.30 och kände mig ganska pigg. Efter en lång frukost, började mamma med mitt hår. Det tog kortare tid än beräknat. Där fick jag tid att verkligen tänka efter och börja fatta att det snart var dax. Min m2b blev tydligen illa mående av upphetsningen.
När smink och hår var klara och tärna för att få sitt smink gjort och klä på sig. Måste säga att jag kände mig ovanlig lugn under hela förmiddagen. Folk undrade om jag hade ångrat mig
Bilen kom i tid som den skulle. Det var lite svårt att komma upp i H2(Stor jeep) med den stora kläningen. Kom lite tidigt till kyrkan så jag fick sitta i bilen å vänta. Under tiden kunde jag se min blivande springa runt utanför kyrkan som om han letade efter något. Det visade sig att att höll på kräkas av nervositet och höll på att svimma. Ett tag under vigsel trodde jag faktiskt att han skulle göra det
Efter vigsel åkte vi för att bli fotade och bilderna blev såååå fina. När vi kom till festlokalen samlades alla runt ett bildspel som vi hade ordna med kort på oss från vi var små fram till idag. Det fick tydligen folk att mingla och snacka med varandra. Alla talen under middagen var helt fantastiska. Folk hade skrivit sånger, gjort egna filmer om den stora dagen. Vi skrattade ocg grät som aldrig förr.
Vi var uppe i en lyckorus hela kvällen, Vi kramade alla runt 100 ggr. Dj.n gjorde ett kanon bra jobb med musiken. Alla dansade tills de inte orkade längre. Min pappa var t.o.m tvungen att byta skjorta för han var så svettig.
När klockan slog 03 kunde vi slita oss från festen och alla som var kvar. I en taxi åkte vi till sviten vi hade fått som bröllopsgåva och mina syskon och mamma, där champagne och andra goda ting väntade.
Dagen efter nöjt vi av dagen på hotellt och efter OS finalen i hockey (jag ville se) Kom svärfar och skjutsade oss till Arlanda. Där började vår bröllopsresa till soliga Thailand.
Kort kan jag säga att den dagen gör vi aldrig om, så nära perfektion kan man aldrig komma igen
Tack alla för de goda råden och bra tips under planeringsstadiet. Nu blir det lite tomt. Har inte fått alla bilderna men fotografen har lagt ut en bild på oss i sin hemsida, klicka på februari 2006 www.eye-c.se/
Hälsningar
Fru och Herr Melin