• confetti

Svartsjuk pojkvän?

Jag har insett att min pojkvän är rätt svartsjuk av sig. När jag har börjat träna så tror han tex att det är nån snygg kille på gymmet eftersom jag är där så ofta...det är såå löjligt och jag blir såå arg! Han är inte extremt svartsjuk som man kan läsa om men ibland blir det bara för mycket.

Nån annan som har en svartis kille?

• Svar på tråden Svartsjuk pojkvän?
  • Lyckligt gift!

Varning! Med egna erfarenheter av svartsjuk kille som bl a trodde att jag gick på gym för att ragga...(jag var nyförlöst och inte särskilt läcker..) plus att han visade många andra signaler på sjuk svartsjuka...Var vaken säger jag!

• gummman

Oftast handlar svartsjuka om att man är osäker på sig själv och därför överreagerar man på ett sådant sätt. Själv vill jag att min pojkvän ska vara lite svartsjuk ibland (inte sjukligt) för att det visar att han verkligen är rädd om mig och inte vill förlora mig till någon annan kille.

• Lyckligt gift!

Håller med, och många gånger tror jag att folk är svartsjuka och misstänker sin sambo för saker man gör själv...
    Tycker bara att det är på sin plats att varna för sjuklig svartsjuka. Det borde finnas nåt annat namn på det där som man tycker är lite mysigt...att man bryr sig. För visst gör man det! Men det är stor skillnad. Jag vet precis hur det känns att inte få gå o träna, att aldrig få gå ut o träffa väninnor, att alltid vara påpassad: var jag tittar, vad jag har på mig osv.

• Angel_87

för mycket svart sjuka är fel..men jag förstår folk som är det...
    jag har varit tilsammans med min m2b i 6 år och är fortfarande jätte svart sjuk....det är inte att man inte litar på personen utan att man är så osäker på sig själv och hela tiden jämför sig med andra...prata med din pojkvän jag kan lova dig att det är mycket jobbigare för honom än det är för dig...

• Stjärna

Be honom följa med och träna!

Svartsjuka är demoner som ska ut i dagsljus, då brukar de försvinna.

Är det andra situationer han också är svartsjuk i, eller saker han inte vill att du gör? T.ex. gå ut och festa själv.

• Dorothy

gummman -

Det är väl omtanke du vill ha, inte svartsjuka? :)

Jag tycker inte att det finns någon "bra" svartsjuka. Som jag ser det beror svartsjuka på ens egna dåliga självförtroende, att man tror att man inte räcker till för sin partner.

Jag vill inte ha en svartsjuk pojkvän. Jag vill ha en pojkvän som är omtänksam, har respekt för mig och litar på mig så mycket att ge mig den frihet jag vill ha (t.ex. kunna träffa killkompisar, gå på gym osv).

• Myriana

Jag håller med Dorothy att inte någon svartsjuka egentligen är positiv. Ett visst mått av svartsjuka är dock mänskligt, som jag ser det. Problem blir det först när det övergår till ett destruktivt kontrollbehov.

Varningssignalerna är väl just att man inte får träffa vänner, att man är ständigt påpassad, att partnern kommenterar klädval på ett negativt sätt, etc. Sådant ska man aldrig ALDRIG acceptera, utan sätta ner foten direkt... För låter man partnern hållas, vet man tyvärr inte var det kan sluta.

• Upplyst

Jag har också en svartsjuk kille som inte vill att jag överhuvudtaget ska träna, just därför att jag inte ska ändra min kropp "för han älskar mig som jag är". Gym är inte enbart bara för att bli snyggare utan också för hälsan och uthållighet. Jag har inte köpt något kort men funderar på att göra det snart. Inte så kul att träna i smyg men men...

Svar på tråden Svartsjuk pojkvän?