• Lopez

Hormon el Koppar Spiral?????

Hej, har en fråga...hvilket spriral föredrar ni. Jag har fått satt inn in koppar spiral för 3 veckor sen. Blödde första veckan efter och hade sen 4 dagar utan något efter det blödningar igen...jag vet att man ska ge det lite tid men jag är så läss på att blöda. Jag hade också en p-stav men hade mens nästan jämmt i 6 månader. Jag är ganska över -känslig när det gäller hormomer för att jag får mycket mera migren. Det ända p-pillerna som fungerade på mej var något som hette Melodia som jag fick impotera från Frankrike då jag bodde i England. Men tyvärr finns det inte möjlighet för det här. Vad tycker ni, ska man prova hormon spiralen istället???

• Svar på tråden Hormon el Koppar Spiral?????
  • Lady Marmelade

Har inte provat hormonspiral själv men har hört att det är många vars blödningar upphör helt med hormonspiral. Visst är det fortfarande hormoner i hormonspiralen men det är mycket mindre än i vanliga p-piller eftersom hormonspiralen verkar lokalt. Om jag hade haft problem med mycket mellanblöndingar skulle jag helt klart prova hormonspiralen istället.

• famousfairy

P-pillar och jag fungerar aldrig.. (därför vågade jag inte prova hormone spiral).
    Blev svullen och humör svängningar var som jekyll och hyde!! koppar alla gångar!!
    vissa få mer mens men det fick jag aldrig,
    mellan blödningar spökade lite i början men gick över efter ett tag. Jag använde den minsta tampongen då, typ OB. lycka till..!

• Rugbytjej

Hej!

Jag har haft kopparspiral i lite drygt 6 månader nu och är nöjd förutom det faktum att jag har mens i ca två veckor - grymt jobbigt! Nu sista gången blödde det dessutom mycket i 9 dagar och sedan extra ca 6 dagar med blödningar av och till. Börjar bli jäkligt trött på det hela om jag ska vara ärlig, men jag vet att kondom inte funkar i det långa loppet, så ska nog försöka härda ut ett tag till, kanske blir det bättre med tiden. (obs! jag vägrar hormoner!)

Lycka till!

• karres 76

Min syster hade hormon spiral ica 8mån. Hon blev väldigt deprimerad och kände sig "halvgravid" hela tiden. Alltså bara dom negativa syndromen. Nu har hon bytt till koppar spiral och hon mår bättre. Själv har jag kopparspiral och den är ok. Nackdelen är man kan känna av den i vissa sexuella akter, men det borde man även göra med hormon spiralen.

Svar på tråden Hormon el Koppar Spiral?????