• MpMl

Kuvertavgift?

Hur gör man om man vill ta kuvertavgift i stället för presenter? När ska gästerna betala in den? Före eller efter vigseln?
    Nån?

• Svar på tråden Kuvertavgift?
  • Fru Cinderella

Det kan du väl göra som du vill.
    Men vanligt (Om jag har förstått det rätt) så ger man ett kontonummer med inbjudan eller liknande.

• Loppan75

Vi kommer att ha kontonummer i inbjudan. Och en upplysning om att vi vill ha presenter.

• Loppan75

Att vi INTE vill ha presenter, förstås...

• Fru Cinderella

Vi har haft funderingar på kuvertavgift. Men jag är så rädd för att folk ska ta illa upp.

Ni som har bestämt er för det. Hur tror ni det kommer bli?

• MpMl

Dom jag har pratat med och sagt att vi kommer att ta kuvertavgift tycker bara att det är skönt för då slipper dom oroa sig för vad dom ska köpa till oss

• Fru Cinderella

MpMl

Det var positivt. Är själv väldigt tveksam till det. Men vore en oerhört skön avlastning. Det är på maten/drycken som vi blir tveksamma om vi har råd.

• aktuelle

vi tänkte bjuda ungefär 70 pers och ha kuvertavgift, men har nu ändrat oss, men det var delvis för att vi tyckte det kändes för stort och pampigt (inte hur vi vill ha det) och delvis för att jag vill kunna bjuda gästerna på maten .. men jag tror inte våra nära och kära hade blivit upprörda över kuvertavgift, men det känns bättre utan

• Fru Cinderella

Jo klart att det känns bättre utan. Det är det vi satsar på.

Men maten kommer fortfarande gå på en 3000-4000:- för 50 pers. O det ser fortfarande knapert ut att vi kommer ha råd. Så för vår del pratar vi inte om någon stor kuvertavgift. Men runt 100:- inkl dryck till maten.

• solrosblad

Vi ska ta kuvertavgift, på 225 per vuxen, barnen bjuder vi på tacobuffé´. Vi har sagt ifrån om presenter....

• Fru Cinderella

Det krävs att tänkas på. Får helt enkelt se hur mycket pengar vi lyckas spara ihop.

Svar på tråden Kuvertavgift?