Syns på Google
Jag tycker det är lite småirriterande att man kan hitta våra inlägg på typ Google om man söker på t ex mitt nickname här. Inget annat forum fungerar väl så eller?
Jag tycker det är lite småirriterande att man kan hitta våra inlägg på typ Google om man söker på t ex mitt nickname här. Inget annat forum fungerar väl så eller?
sök inte på google då!
Jo, andra forum fungerar så med. Tråkigt för den som vill vara anonym förstås.
det GÅR att ta bort googles möjlighet att länka, admin på forumet sköter sådant.
Sök inte på Google? Jag menade förstås att andra ser vad jag skriver här. Det är inte hemligt men jag vill heller inte basunera ut mina bröllopsplaner för hela världen.
De överiga forum jag är med på syns inte på söksidor.
Tycker det är skitbra att man hittar inläggen härifrån även på google.
Men visst är det något att tänka på för dom som skriver här.. man är aldrig anonym på Internet...
en äldre tråd i ämnet
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1305725.html
Visst, jag fattar ju att man inte är anonym och jag använder ju (sen nån vecka) mitt riktiga (blivande) namn.
Jag är flitig nätanvändare sen 1997 men aldrig varit med om att forumsinlägg syns på typ Google. Är aktiv i flera andra forum också.
på den tiden som forumsök inte fungerade här på BT var det i alla fall kanon att det gick att använda google för att hitta här på siten.
Ett öppet forum = kräver inte medlemsskap för att läsa = syns på sökmotorer.
Tvtome och liknande syns också, men inte stängda forum som ex. Lunarstorm.
Byt nick då!
Jag har min bröllopssida hemlig av just den anledningen...
Jag är med på flera forum som är öppna men de syns ändå inte på Google.
Lolabe: Jaja, va tyken då! Jag fattar väl att jag kan göra det för fanken. Jag bara blev lite paff över att inlägg härifrån syntes på Google. Jag har precis bytt nick till detta.
Tyckte det var bra när söksidan inte funkade, men nu kan dom gärna ta bort det för min del
Jag googlade på min dotters namn och där fick jag fram både mitt och m2b namn + vår ålder och vilket datum och kyrka vi ska ha blev som lite paff där kan jag säga och jag hoppas att inte släkten har tittat på den sidan vi har tänkt att det ska vara en hemlighet ett litet tag till.