• Ulrica28

har ingen lust

Känns jättesorgligt, men jag har verkligen ingen större längtan efter sex nuförtiden. För någon månad kunde jag knappt tänka på annat, men nu känns det som att jag hellre sover eller bara kramas. Har bara varit ihop med min kille i några månader så det borde väl inte komma någon s*xsvacka än? Jag slutade med minpiller för ca fem veckor sen, kan det bero på det, att hormonerna inte är i balans riktigt? Har ni några tips för hur man får tillbaka lusten? Jag brukar i normala fall aldrig dra mig ur när det gäller sex.

• Svar på tråden har ingen lust
  • Pumpkin

Kan bara säga att jag känner igen mig och att jag själv försöker få fart i sexlusten och sexlivet igen. Nu har vi varit tillsammans lite längre än er, men det känns ändå inte så kul

• Roslagsbrud

Till skillnad från män så måste vi kvinnor som oftast känna oss i balans för att bli sugna. Hur ser ditt liv ut för övrigt?
    Hormoner kan också spela spratt... När jag började med hormonspiral så försvann lusten. Kom dock tillbaka när jag plockade ut den igen!

• Pumpkin

Jag vet att det kan finnas en hel del mentala "spärrar" på mig för tillfället, och att hormonerna från p-pillrena med största sannolikhet inte hjälper.

• SYL

Nar jag jobbar mycket eller har en massa annat att tanka pa sa pallar inte jag, lusten forsvinner.. Fast jag lider inte av detta heller.

Forsok att inte bekymra dig om det sa ska du se att det snart blir battre. Det ar val inte killen som "tjatar"?

• tattar-Emma

Jag tror att det ofta beror på hormonp-medel. Hoppas det ordnar sig för dig när kroppen vant sig vid att vara utan minipillren!

Svar på tråden har ingen lust