• felicia6

Hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A?

Ja, enligt planeringsverktyget här på bt och även på andra sidor har jag läst att man skickar ut inbjudan mellan 1-2 månader före bröllopet.. Det tycker jag verkar lite snävt?
    Hur har ni gjort?

Och sen, hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A.? För man måste ju veta innan man beställer catering hur många som kommer o till tårtantal osv..

• Svar på tråden Hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A?
  • mia_maj2006

Vi gifter oss 27 maj och har satt sista svarsdatum till 30 april.

• najna

Vi skickade inbjudan redan i februari till bröllop i slutet av juli. JAg skiter i etikett, för om folk inte vet i tid så bokar de upp sig till annat på semestern. Dessutom vill de ju ha billigt flyg till Norrland mm.
    CAtering och sånt kan man preliminärboka osv. men om gästerna redan gjort andra planer så blir det ju inga gäster... Vi har OSA redan i slutet av maj. Det är praktiskt att veta innan sommaren, men inte supernödvändigt.

• JoL

Vi har OSA 6 veckor innan bröllopet - det känns skönt att veta och nu har vi faktiskt fått möjlighet att bjuda in några fler pga återbud

• Zozo

Vi skickade i november med OSA sista mars för bröllop 14/8. Det later kanske helt fel enligt etikettregler etc men det passade alla vara gäster jättefint, eftersom de var tvugna att resa langt och ta ut en veckas semester.
    Har du ett klassiskt bröllop där folk inte har langt att resa är det kanske lite att ta i, men det är faktiskt ni som bestämmer vad som passar er bäst.

• Esprie

vi skickade våra inbjudningar i februari har osa senast 26 juni , gifter oss 26 augusti .

• cotton77

Vi gifter oss den 8 april och satte den 8 mars, alltså precis en månad innan. Men vi hade en löpande dialog med de flesta gästerna och visst på ett ungefär vilka som kunde och inte kunde komma.

• Nasse7

Vi har satt en månad innan. Då har vi gott om tid att fixa färdigt det sista.

• felicia6

Vi gifter oss nämligen 7e oktober, och vi kommer ha drygt hälften av alla gästerna resandes från södra sverige..

Därför är jag lite lur på när jag ska skicka ut inbjudningarna och vilket datum jag ska sätta som O.S.A. datum..

Vad tycker ni är rimligt?

Svar på tråden Hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A?