• Biba85

Nutrilett kur

Hej allihopa! Jag är ny här och vet inte riktigt ur det här fungerar. Jag och min pojvän har lite smått börjat prata om bröllop 2008 ( när jag har avklarat mina studier).Eventuellt tror jag att det kan bli fråga om förlovnng till sommaren. Sedan jag träffade min kära pojkvän för över tre år sedan har jag lyckats gå upp 20 kilo. Jag vägde 57 när vi träffades och är 165 lång. Jag väger således 77 nu. I dag inhandlade jag 30 påsar nutrilett dels jordgubbsshaken och dels sparrissoppan. Nu har jag bestämmt att detta skall bli inkörningsspurten till en mer lång vaig viktnedgång och ett lite mera sunt förhållningsätt till träning och mat samt min egen kropp.Målet är at jag skall ha gått ner hälften dvs 10 kilo till mitten av sommaren någonstans. Jag skule tycka det var kanon om någon annan också håller på med nutrlett eller liknande kur så man kan peppa vaandra och utbyta tankar ch ideer. Efter flera tidigare försök som bara slutat i en viktuppgg vet jag att man kanske hade behövt någon vid sin sida.

• Svar på tråden Nutrilett kur
  • Biba85

Nu har jag druckit morgo shaken jordgubb vilket slank ner bra med lite mer vatten än på anvisningen och masor av is. Nu sitter jag med lunchen, sparrissoppan , och den åke jojo i halsen.. fy sjutton vad äcklig, riktigt jädrans vidrig. Och nu har jag 14 portioner av sparrissoppan kvar o de kostade 135 kronor.. åt skogen..

• Biba85

Nej efter en halv portion åkte sparrissoppan i vasken, den gick bara inte ner.. druckit 1,5 liter vatten nu.Känner mig riktigt illa mående och förbannad för att jag köpte den äckliga sparrissoppan!. Påskägget jag köpt till sambons brorsbarn ser VÄLDIGT frestande ut för tillfället, börjar redan nu tveka på om jag skall klara den här dieten i två veckor.. ush ush ush.. får trösta mig med att jordgubbs shaken i alafall var helt ok..o de t är den jag skall äta vi nästa mål

• Johanna

Hejsan!
    Jag har oxå börjat med nutrilett i går.
    Jag köpte sparrissoppan och tyckte den var helt okey. Jag kan inte få ner en droppe utav dom andra smakerna så varm soppa passar mej bra.
    Biba 85, gissa vad jag betalade för 15 portioner soppa?? 169 kr.Vart tog dom 135 kr? jag går inte på ren kur utan äter lätt lunch eller middag.

• Biba85

Johanna. Vad kul me någon som nutrilettar samtidigt! Jag tänkte köra enbart på påsarna, men jag klarade inte ens en dag!=) Jag har ätit lite sallad, och ska jag var helt ärlig så tog jag en rejäl bit sockerkaka i kväll när jag bjöd några gäster på det. Jag tror det är klokt att göra som du att äta en lätt lunch eller middag och bara byta ut övriga mål med nutrilett. Men äter du alla de fem påasarna som de rekomenderar?? Jag klarar inte att få i mig mer än 3 alltså, de är så sötslibbiga så man mår ju aldees illa. Hur mycket vill du gå ner ( om man får fråga)och på hur lång tid hade du tänkt dig?? Så du gillade sparrissoppan, nej det ska jag säga att den klarade jag verkligen inte av önskar jag hade gjort det för det hade verkligen varit gott att kunna äta lite varmt för omväxlingsskull!! Så nu har jg 14 påsar som jag vet att jag inte kommer kuna äta.. ush och fy, lite surt när man studerar o inte har så där överdrivet med pengar! Jag köpte mina på ICA kvantum, jag tror de kostade 133 eöler 135 men jag skall titta efter för säkerhets skull så jag inte ljuger.. Jordgubbs shaken kostade 135, och sparris soppan 155. Ha det bra och lycka till, det är bra att bita ihop, titta lite på mtv hur smala o fina de är där, så är ,man ganska motiverad.. i allafall jag!=)

• hannisan

hejsan!

Har börjat så smått med nutrilett men har så svårt att hålla det på kvällarna när sötsuget och hungern kommer:/
    dricker nutrilett choklad..
    behöver verkligen peppas och ha någon vid min sida.
    Hur går det för er? gått ner nått och på hur lång/kort tid? =)
    snart sommar och då måste jag ha gått ner 10 kg..ska till Bulgarien med min sambo och ska förlova oss där..

• Biba85

Hej hej Hannisan! Här går det som du ser i ovanstående inlägg inte så bra, jag fuskade under gårdagen md en grönsallad, ( änns ändå som om det är ganska ok) Men sen på kvällen precis som du säger satte sötsuget i och jag tog e rejäl bit socker kaka. I dag har jag hittils inte ätit någonting, inte ens nutrilett påsen. kl är halv 12 , men jag drar mig verkligen för att drcka dem, blir lätt illa mående.. Jag började igår så jag har inte gåt ner nått än..=9 men jag har ingen våg så jag kan inte heller väga mig.. Har nyss fyllt år så jag hoppas på en vå i present. Hur länge har du hållt på med nutrilett? går du intensiv kuren men enbart påsarna eller äter du ngt mål mat? Så ni skall ockå förlova er i sommar? Vad mysigt att göra det på en utlandsresa. Jag vet iof inte om det blir förlovning, jag har fått de signalaerna tycker jag.. sen e jag så gammalmodigt töntig att jag vill bli överaskad med ett riktigt old fashoned frieri..=) Hur har det gått för dig hit tills med nutrilettandet idag??

• yezzii

Hej gumman!! ( hannisan då) thihi.. jag ska stötta dej.. =)för mig funkar det hur bra som hälst.. peter köpte en pizza igår.. jag klarade att stå emot =) *stolt* jag tror jag har hittat min vilja iaf.. jag tänke på sommaren och att jag inte pallar med att va tjock då..

• Låva

Hej Allesamans!

Jag har med hjälp av Nutrilette, gått ner 4 kilo på 2 veckor.

Jag har bytt ut 2 mål om dagen med nutrilette Bars. De kan jag verkligen rekomendera. Chocko crisp skamar nästan som riktig choklad :)

Till middag har jag ätit viktväktarnas lunch lådor. har funkat perfekt. nu har jag som sagt gått ner 4 kilo. och det var så mycket jag ville gå ner. Så nu gäller det bara att underhålla det här :)

• Biba85

Låva Oj vad duktig du är 4 kilo på två veckor det är bra det!!! Hmm borde kanske ha kört på "barsen" i stället.. Jag har än så länge bara lyckats få i mig en påse. och klockan är nu 18:35. Läste på hemsidan att man kunde äta morötter , selleri och blomkål utan att viktnedgången påverkades. Så jag handlade hem ett lass. Har ätit en stor sallad på tomat . gurka och sallad samt två morötter lite blomkål samt två selleri själkar. Jag maildade och frågade någon rådgivare på nutrilett och det verkade som om att enbart selleri, morötter , gurka och blömkål var OK. Konstigt tyvker jag.. borde inte isbergssallad och tomat vara det också då Äsh jag vet inte.. men eftersom jag inte få ner de där nedrans påsarna så får jag väl godkänna en o annan sallad. Är det så at man inte går ner i vikt om man inte äter alla de där hemska 5 påsarna per dag?? Jag har fått för mig att kloppen ställer in sig på svält och sparar på kroppens fetter om man inte nåt upp tll ett visst energi inag per dag.. ush ush ush.. jag hade önskar att jag gillade påsarna.. men fy sjutton

• Storasystern

4 kg på två veckor! Oj, det är ju massor! Jag vill gå ned ca 7 kg (gärna 10) till mitt bröllop i oktober. Kanske ska börja med nutrilett... Synd att det är så äckligt bara... :(

Svar på tråden Nutrilett kur