mat och tränings dagbok
Hej allihopa! Nu har jag bestämmt mig, jag vill verkligen ta tag i mitt liv och försöka gå ner från 77 till i allafall 65 men helst 60 kilo till mitten av sommaren. Jag inhandlade i förra veckan nutrilet måltidsersättningar i hoppet m att klarar gå på ren kur. men det fugerar bara inte. jag har nu bestämmt att jag skall ha nutrilett som hjälpmedel och byta ut enstaka måltider, men i första hand försöka äta nyttigt och motionera mera. Jag har tänkt föra matdagbok i den här tråden och skulle väldigt väldigt gärna få kommentarer på vad jag äter. för jag måste erkänna att jag tror att det är där det falerar många gånger jag vet helt enkelt inte riktigt vad som är nyttigt alla gånger. Så kommentear gärna eller ge tips på saker som kan ersättas eller på andra sätt förbättra. Det hade självkalrt varit kul om ngn annan hakade på så man kan hjälpas åt och ge varandra tips!!
så dag 1. väger jag 77,3 kilo.
Har i dag slarvat ( som vanligt) och inte ätit frukost.
Mellanmål en liten pizza-sallad.
lunch som bestod av 1,5 dl fullkorns ris 2 bitar nötkött utan synligt fett ( oxfilebits storlek)0.75 dl brunsås ( pulversås) två deciliter konserverad champinjoner. stor tallik sallad på isbergssallad, gurka, tomat , lök lite olja lite äppercidervinäger samt salt.
i kväll blir det en påse nutrilett naturdiet.